dimarts, 10 de maig del 2011

FRASES FETES

FRASES DESFETES
Escriu aquestes frases fetes correctament. Cada una conté una paraula que es troba en una altra frase feta.

  • Tenir la pell de plom.
  • Anar amb peus de gallina.
  • Treure l'ala pels queixals.
  • Amagar el cap sota el foc.
  • Ésser llengua i ungla.
  • No tenir pèls a la carn.
  • Pujar les orelles al nas.
  • Treure's la son de la mosca.
  • Donar un cop de pena.
  • Treure el ventre de mà.

FRASES FETES
Completa les frases fetes amb la paraula adequada:
ulls, nas, mans, orella, pell, carn, peus, ossos, panxa, ull

  1. En Joan no podia decidir, estava lligat de peus i ...
  2. Quan li explicava el conte, en Fidel feia uns ... com unes taronges.
  3. El lladre es va quedar amb un pam de ... . A la caixa forta hi havia quatre xupa-xups.
  4. La Lídia i la Blanca eren ... i ungla. Sempre estaven juntes.
  5. El cotxe que es va comprar li va costar un ... de la cara.
  6. La Carme va ficar els ... a la galleda i li van pujar els colors a la cara.
  7. En Ricard es grata la ... . Encara no ha començat a treballar.
  8. Ell, molt valent, es va llançar a l'aigua; s'hi va jugar la ...
  9. L'explicació de l'alpinista va ser tan interessant que tothom parava l' ... .
  10. El soldat no tenia forces ni per caminar; era un sac d' ... . Feia dies que no menjava.

10 comentaris:

  1. Toni, a la tercera frase de frases desfetes en contes de pel no es pels?

    ResponElimina
  2. Hola, bona nit Toni, bona nit amiguetssssss.
    Això de les frases fetes m´agrada molt, ho
    trobo molt divertit.Ja ho tinc imprès, ara
    solament em falta una mica de temps per fer-ho;
    sembla que no, però és complicadet de trobar
    temps, eh.Ja he sopat i vaig a llegir una mi-
    queta, i després a dormir. Que bé! Ja estic
    una mica cansadet. Fins demà a tothom.

    ResponElimina
  3. Massa fàcil, posa coses mès díficils

    ResponElimina
  4. Perdó,Bastant va amb be alta!
    Ja ho he acabat!

    ResponElimina
  5. Fa cara de ser "xupadet"!
    Però potser és dificilet (no ho crec), ho ves a saber...

    ResponElimina
  6. Ja ho he acabat. És fàcil. És entretingut. És divertit. És curtet. És... i moltes coses més. Ho podries fer més difìcil... bueno no cal no cal.Adèuuuuu amiguets i amiguetes bones frases fetes.Oriol no cal que el meu pare posi coses més difìcils. Per dues raons:
    1. Perquè si posa coses més difícils seràn més llargues i si posa coses llargues malament.
    2. Perquè si posa coses molt difícils potser tu i jo trigueriem molta més estona, perquè tindriem de pencar = pensar (com diu el Lluís) més i potser no ens sortiria.

    ResponElimina
  7. Toni son més fàcils que...
    Però no ho vaig poder fer per el dia que era perque no m'anava internet per aixó et vaig portar una nota i em vas ajudar ha fero la Marta la Victoris l'alex i jo mateixa vui dir ho vaig fer jopero amb l'ajudadels bombers peques no els bombers grans si no que els bombers peques amiguets bueno amb una excepció es broma toni
    bueno adeu amiguets i amiguetes
    i adeu toni

    ResponElimina