dilluns, 22 de novembre del 2010

CRIPTOGRAMA MARÍ

Un criptograma és un text escrit en caràcters secrets. Les seves dades són difícils de comprendre fins que es troba la solució.

Tot seguit, us proposem un interessant, divertit i enrevessat criptograma (interessant, divertit i enrevessat són adjectius) per tal que el solucioneu.

En aquest cas, la fada calculadora no us podrà ajudar.

Aquest criptograma té un llenguatge xifrat.

Us ho expliquem millor: cada lletra representa una xifra de l'1 al 6. Heu de descobrir quina xifra s'amaga darrere de cada lletra.


                                                          M      A      R


                                 M      A      R
                          +
                                 M      A      R


                                 M      A      R
                       ________________

                       B       L       A      U


Com podeu comprovar en aquest criptograma hi ha sis lletres diferents. Cada lletra representa una sola xifra de l'1 al 6.
Quan trobeu la resposta, comproveu que la suma sigui correcta.

Ànim! No us preocupeu si us mulleu els peus; l'aigua del mar durant el novembre és freda, però el seu color és ben blau.

8 comentaris:

  1. Sara, llegeix a poc a poc i sabràs què s'ha de fer. Les xifres 1, 2, 3, 4, 5 i 6 s'han disfressat de lletres. Cal descobrir quina xifra és cada lletra.

    ResponElimina
  2. TONI NO EM SURT EL CRIPTOGRAMA I TINC UN FULL PLEN DE FER PROBLEMES HAM EL CRIPTOGRAMA,DEMA TE L'ENSENYO I YA VEURAS COM ME ESFORÇAT. TONI TAMPOC TINC AL MEU PARE NI A LA MEVA MARE A SI QUE NO HEM PODEN AYUDAR ESPERO QUE U ENTENGUIS, FINS DEMA AMICS.

    LAURA.

    ResponElimina
  3. Toni, el criptograma era molt difícil però l'hem aconseguit jo i el Pol

    ResponElimina
  4. Visca he acabat el criptograma marí aqui a la biblioteca d'en vilobí !!!
    Costa una miqueta però si t'esforces al final et surt, provant provant...
    Adéu amics fins demà asejant l'obra de teatre "Canço de Nadal" de Charles Dickens.

    ResponElimina
  5. Uf!!! Que difícils he estat tres quarts d'hora rebregant-me el celebro. Què serà de mi???Bé m'ha estat ajudant el meu pare je, je

    ResponElimina
  6. Hola Toni desprès d'estar moltissima estona i amb l'ajuda del meu germà i el meu pare ho hem aconseguit.Era molt díficil
    SALUDS A TOTS
    ADEU

    ResponElimina
  7. Es molt facil l'he fet amb 5 minuts.

    La solucio es:3465435213468889908764864687745879898764354

    ResponElimina