dimecres, 13 d’abril del 2011

EL MEU QUADERN BLAU

1r capítol del llibre EL MEU QUADERN BLAU de Montserrat Ramos.

LA HISTÒRIA DEL TRIANGLE

Avui, la senyoreta Mercè, la nostra professora, ens ha parlat de triangles, i això que no tocava classe de geometria i ella no és pas l’encarregada d’explicar-nos aquesta assignatura. Però ens ha explicat una cosa molt divertida.
Ens ha dit que veu les persones com si fossin triangles, i que les que li agraden de debò són les que veu com triangles equilàters: ja ho sabeu, els que tenen tots tres costats iguals.
La senyoreta Mercè diu que aquestes persones són equilibrades. Un costat del triangle correspon als bons sentiments: si és bona persona i tot això que es diu. Un altre costat representa els seu aspecte: com es comporta en societat... és a dir, la seva educació. El tercer costat correspon a la seva instrucció, a la seva cultura.
La nostra professora ens deia  que els tres costats que formen aquest triangle són molt importants i que per això han de ser iguals. Si un d’ells és més petit que els altres dos, la figura resulta molt lletja. Això és, si una persona és molt bona, però en canvi és un poca-traça...
Quan el triangle és equilàter vol dir que la persona és capaç de viure ella mateixa i de poder donar alguna cosa als altres.
La senyoreta Mercè diu que aquest triangle, per ella, és el símbol de l’amor.
La història del triangle m’ha agradat molt i vull procurar que els meus tres costats siguin com més iguals millor. Això vol dir que m’he de posar a treballar.
He començat a escriure tot això al meu quadern blau, el que m’han regalat en ocasió del meu aniversari... Però aquesta és ja una altra història.

6 comentaris:

  1. toni m'estan atacan les translacions obliqua , el drac de les translacions obliqua hem vol capturar si ya algun cavaller que m'agudi siusplaaaaaaaaaauu!!!!!!!!!!!!! no hu entenc adeeuuu

    ResponElimina
  2. otni ara ja he acabat mates vaig a fer cat adeuuuuuuu segurament anire a dormir tard estic molt cansat

    ResponElimina
  3. Pol quants comentaris teus!
    No ho podies posar tot en un?
    Això tambè es te de fer?
    Adéuuuuuu!

    ResponElimina
  4. Toni en aquest bloctreball que es te de fer?

    ResponElimina