dijous, 24 de novembre del 2011

BON DIA, CERCLE

TRES PROBLEMES MATINERS

Dedicat a l'Àlex i a tots els nens i nenes
que saluden el bloc de bon matí.

1. Dibuixa un sector circular que tingui un angle central de 40 graus i un radi de 5,5 cm.

2. Dibuixa un segment circular l'arc del qual sigui 1/4 de la longitud de la circumferència que limita el cercle.

Pistes:
  • Traça una circumferència de radi qualsevol.
  • Traça dos diàmetres que siguin perpendiculars, és a dir, que facin 90 graus.
  • Uneix amb segments els extrems dels diàmetres.
  • Si ho has fet bé, t'haurà sortit un quadrat inscrit a la circumferència.
  • Cada costat del quadrat és una corda, l'arc d'aquest corda és 1/4 de la circumferència.
  • Pinta la superfície limitada per aquest corda i el seu arc. Ja tens el segment circular que buscaves.

3. Fes un semicercle.
És veritat que un semicercle és un segment circular? Justifica la resposta.
Per a justificar la resposta aquí tens una pista:
Pensa quina corda limita aquest segment circular tan original.

I és també veritat que un semicercle és un sector circular? Justifica la resposta.
Pensa quins radis limiten aquest sector circular i quant mesura el seu angle central. 

6 comentaris:

  1. Hola, Toni no m'agraden molt els problemes i a sobre de circumfe`rencies.
    I a veure si pots explicar a classe lo dels nombres POSITIUS i NEGATIUS sense que ningu es maregi perquè jo eatba marejada i m'entraban les coses però per l'altra em sortien perquè ha dit el meu cerball que aixo que com no ho torni explicar aquí dintre no entra que si no estarè m'arajada i si tu vols que ho estigui bueno vaig a se qgiuA ESTUDIR cosa que no tinc ganes per a res m'agradaria poderma anar el sofa menjar crispetas i veure la tele però es qe tenim tants deures que no hem pucpermitir de fer-ho.
    Ah i lo que has dit que fiquessim lo bo d'aquet curs es que m'asta anant molt bè mot millor que l'altra i lo que possa la pota es que hi han molts deures bueno això hem dona igual que tenim que estudiar MASSA!!!
    Bueno més callar i menys parlar que quan començo a parlar no callo
    DE MIREIA LÓPEZ GIL
    DEDICAT A TONI PRATS.

    ResponElimina
  2. Hola Toni sóc la Laia Marcè avui he matinat m'he aixecat a les 8 per què el meu germà havia d'estar al camp a les 9 i es clar que jo no he anat ara deuen jugar o falta'n uns minuts bueno això BON DIA,CERCLE!!!!!Però jo ja m'he començat a cansar perquè tants sectors circulars em fan mal de cap només ara quan he escrit la paraula ja m'ha vingut un mal de cap !!!!!!
    Jo estic nerviosa!!!Perquè?¿?¿
    Home doncs per què m'en vaig de colònis amb les nostres amigues Joana,Claudia Montoya, Maria-Pei,Olga,Sara,Laia Devesa,Mar Bosch...
    PD:Perdó si me deixat algú.
    :)
    Adeú

    ResponElimina
  3. Mireia, quan escriguis fes frases curtes i posa punts, que no valen gaire. Els problemes de circumferències i de cercles no són complicats. No t'espantis abans de començar.
    Pel que fa als nombres enters, recorda que una vegada, ja fa temps, un entrenador del Barça va dir: "Tu siempre negativo, nunca positivo". Doncs jo et dic ara: Mireia, tu sempre positiva, mai no negativa.
    -2 - (-3) = 1 VISCA, ÉS POSITIU!

    ResponElimina
  4. Laia, els cercles no fam mal de cap. Al començament les coses costen, però no has de tenir por. La por no és cap figura geomètrica. Mira, avui fa un dia blavíssim i pel cel s'hi passeja un cercle d'or que tot ho il·lumina.

    ResponElimina
  5. toni si alguna cosa no la entenc la faig?

    ResponElimina
  6. Gràcies Toni però això s'ha de fer?¿?¿?¿
    Laia Marcè.

    ResponElimina