dimecres, 30 de novembre del 2011

UN LLIBRE

LA CASA DE L'ÀNGEL
DE LA GUARDA

A l'Ariadna i a la Laura que s'emocionen
en llegir aquesta bella història.

CAPÍTOL 18 
Activitats de recerca i comprensió


  • Quina relació pots establir entre el número del capítol i l'any en què passa l'acció? (Exemple: tots dos són nombres parells. Busca altres possibles relacions.)
  • Pàg. 107. Quins adjectius qualifiquen al substantiu "hàbit"?
  • Pàg. 108. Escriu els mots que portin un accent diacrític. Fes un parell de frases amb cada mot: una amb accent i una altra sense.
  • Pàg. 110. Escriu totes les paraules esdrúixoles de la pàgina. Separa-les per síl·labes.
  • Pàg. m.c.m. (mínim comú múltiple) de 16 i 28. Copia l'última paraula de la pàgina.
  • Què era un gueto?  Com podien viure dins del gueto?
  • Què és Auschwitz? Què se n'explica en el llibre? Qui n'ha estat testimoni? (Acompanya l'explicació amb una una foto d'Auschwitz.)
  • On es va amagar la Júlia?
  • Analitza sintàcticament aquesta frase (subjecte, verb i complements): "Cada dia sentíem els camions." Sabries convertir en passiva aquesta frase?
  • Persona, nombre, temps i mode dels dos últims verbs de la pàg. "el triple de l'arrel quadrada de 1369".  (Grup Potències: pots fer l'arrel amb calculadora. Grup Arrels: usa la meravellosa calculadora del teu cervell. Si no pertanys a cap dels dos grups, fes-ho com vulguis.)

22 comentaris:

  1. Toni, sóc el Pere Joan i et vull dir que a la meva calculadora del cap no li dona la gana de fer totes les operacions perquè diu que és molt injust i que avui fa vaga general, i no té ganes de treballar. En resum: faré servir la calculadora no cerebral a no ser que la calculadora del cap s'ho repensi.

    P.D.: Diu que s'ho ha repensat, però que ho continua trobant molt injust.

    ResponElimina
  2. Hola sóc la Laia i m'agrada bastant el llibre el principi vaig pensar.Ui!!! quin aboriment això demostra que mai es pot jutjar un llibre per la coberta bueno ens posem a fer això.

    Adeú!!!!!

    Laia Marcè

    ResponElimina
  3. Molt bé, Laia. Au a llegir i a raonar. El "sofà" o la "tele" són més còmodes, però menys gratificants.

    ResponElimina
  4. Ignoro si les calculadores saben llegir; de totes maneres és la primera vegada que escric a una maquineta inofensiva i espavilada per expressar-li els meus sentiments.

    Benvolguda calculadora del Pere Joan, el teu amo està molt "indignat" perquè no et pot fer servir, però penso que bé et mereixes unes merescudes vacances després de treballar durament sota els cops de dits del meu estimat alumne. Ja saps que és una bona persona i que aprecia moltíssim el teu servei. A més és capaç de repensar-se les coses, i això no ho fa qualsevol propietari. Et desitjo un bon cap de setmana sense xifres a la teva carona rectangular. Descansa. Al capdavall, com deia Pitàgores, el món és ple de nombres. No sé per què sovint et fan tan imprescindible. No ets més que una senzilla maquineta que, com tot mortal, té els seus deures i els seus drets. I sobre el tema del que és just i del que no ho és, no sé que en penses tu, però jo crec que deus trobar justíssim que et regalin aquestes merescudes vacances.
    Sense més coses per comentar-te, s'acomiada de tu molt atentament
    el mestre del Pere Joan

    PD: Recorda que el teu amo és un alumne "indignat" però sincer que ha desconvocat una vaga general. Per tant, en tornar de les teves vacances, torna-li a prestar els teus immillorables serveis. Gràcies

    ResponElimina
  5. Hola amics i amigues, sóc la Vitòria.
    Que tal va el treball, a mi no em va genial, pero es pot soportar.
    Ara, després d'explicar la meva experiencia, aqui va una pregunta pel Toni:
    |Toni quantes relacions em de posar entre els dos nombres?

    ResponElimina
  6. Resposta a la Victòria.
    Entre els dos nombres només cal apuntar una relació; una i prou. És suficient. Així el treball encara et serà més suportable.

    ResponElimina
  7. Una cosa Toni si poses més d'una relació la pots posar,oi?

    Ja veus que m'he llevat més d'hora per fer aquest treball.

    Adeú!!!!

    Laia Marcè.

    ResponElimina
  8. Felicitats Neus!!!!!!!
    Que pasis un dia feliç si mires els comentaris que sapigues que vull que siguis feliç el dia del teu aniversari.

    Laia Marcè.

    ResponElimina
  9. Laia, pots posar les relacions que vulguis. Si en saps dues o tres, millor encara.
    Ja veus que dono una resposta diferent per a cada alumne, perquè cada alumne és diferent. L'arc de sant Martí és format per una diversitat de colors que sumats fan la llum blanca. Au, doncs, contesta tu amb els colors que vulguis.

    ResponElimina
  10. Vale Toni gràcies n'he posat dues.

    Laia Marcè.

    ResponElimina
  11. Hola ,Toni.Sóc la Laia Marcè.
    A que es refereix a la pregunta 7,quan diu:
    "Qui ho diu"?

    PD:Perdó que et torni a molestar.Contesta jo ho miraré aquest vespre!!!!

    Laia Marcè.

    ResponElimina
  12. Toni tens una falta al ficar sujeta es subjecta rectificau es clar a no ser que m'hagi equivocat jo
    mireia

    ResponElimina
  13. Toni no miras les converces que et fiquem.
    Ah i oni es que ara es ficat una pregunta més la de auswitxi jo ho vaig fer ahir es a dir que no ho vui tornar a fer vale i ja ja te afegit fotos 2 en aquella frase que svoltaven els camions. Te ficat un camió i un camio votxe
    perquè hem sobrava molt d'espai .











    DE PART DE LA MIREIA LÓPEZ GIL

    ResponElimina
  14. Toni ho mirare eñ vespre i ja no ho tornare ah mirar
    mireia

    ResponElimina
  15. Toni una cosa, jo com ja ho he acabat i no m'has contestat aquesta pregunta,ho sento pero jo no sé que posar li he preguntat a:
    -la meva mare.
    -la Joana.
    -la Olga.
    Ja no sé a qui preguntar-li.

    Adeú!!!

    PD:No ho podré fer si no em contestes igualment ja ho he imprimit ara ja no cal. De tota manera vull dir que no m'ho contis malament siusplauuuuuuuu!!!!!!


    Laia Marcè.

    ResponElimina
  16. Bon dia, nois i noies. Gràcies per les vostres correccions i aclariments. Tot ens ajuda (present) a millorar (infinitiu) la pàgina. Perdoneu (imperatiu) si no us he respost (pretèrit perfet) abans. Avui, dilluns, si Déu vol, us respondré (futur) en persona. Gràcies.

    ResponElimina
  17. Toni, no si val!!!
    Vas posar el comentari després de que LA MEVA CALCULADORA CEREBRAL acabés el treball.
    Perquè resulta que LA MEVA CALCULADORA CEREBRAL també sap molt, a més de matemàtiques, de català, de recerca (encara que sigui en les pàgines d'un llibre) i de moltes coses més.
    No em sembla just (aquest cop sóc jo i no LA MEVA CALCULADORA CEREBRAL) que li donis vacances a LA MEVA CALCULADORA CEREBRAL un cop ja ha fet la feina. Això significa que li deus unes vacances a LA MEVA GRAN TREBALLADORA, LA CALCULADORA CEREBRAL.

    Pere Joan

    ResponElimina
  18. Pere Joan no et queixis perquè jo tabè ho he fet i m'ha costat perquè no m'hen recordava de fer arrels.
    Toni jo del sverbs me apres el futur, futur perfet i el futr vondicional eran aquets no es que no trobaba ningún futur perfet ni inperfet
    Bueno adew que en vaig ha pentinar
    MIREIA

    ResponElimina
  19. Mireia, a tu el Toni no t'ha dit res d'unes vacances per a la teva calculadora cerebral, o sigui que no hi fiquis el nas, ni la boca, ni...
    NI EL TECLAT DEL TEU ORDINADOR!!!
    MUTS I LA GÀBIA!
    QUE COM VAS DIR LALTRE DIA QUAN ET POSES A PARLAR JA NO CALLES NI SOTA L'AIGUA, NI SOTA TERRA, NI SOTA RES!!!
    Bé em despedeixo que avui fan CRACKOVIA i demà és FESTA!!!

    Pere Joan, i la seva calculadora cerebral.

    ResponElimina
  20. hola Toni, sóc l'Ainhoa que estic fent els deures no se si em donara temps de fer-ho tot intentare fer-ho
    ah i en la competició de taicondo va anar molt be vaig quedar dues vegades tercera i una primera bueno total tres medalles i molt contentaa
    bueno m'envaig adeuuu

    ResponElimina
  21. jo no se fe l'ultim lu da l'aren quadrada de 1369 (osefe aixo) pero nose lo de la persona, nombre, temps i mode.



    PD: toni no puc fica fotos u faig tot a mà.

    Elia Moreno.

    ResponElimina