dijous, 15 de desembre del 2011

CORFBOL

A tots els alumnes de sisè del curs 2011-12,
que es van convertir per un dia en pseudocampions de corfbol.

 
UN RECORD DESEMBRAL

EL CORFBOL, UN ESPORT POC CONEGUT
El corfbol o korfbal (en anglès korfball) és un esport grupal; es juga entre dos equips que cerquen introduir una pilota dins d'una cistella. Els equips són mixts. Els formen quatre nois i quatre noies. L'àrea de joc es divideix entre zones d'atac i zones de defensa. El corfbol manté certes similituds amb el bàsquet. Visca el corfbol!

PRINCIPIS DEL CORFBOL
El corfbol es basa en els principis de la cooperació, la no violència, la no especialització, l'habilitat i la coeducació. Visca el corfbol!


UNS PARTITS MEMORABLES
El dia 2 de desembre nosaltres vam participar en un campionat de corfbol entre diferents escoles de Sant Vicenç. L'experiència va ser molt engrescadora. De fet i en honor a la veritat, ens va tocar el rebre. Però així s'aprèn. La vida és dura -deia un mestre- i bonica. Visca el corfbol!

UNA FOTO PER A LA HISTÒRIA
En tornar de la pista poliesportiva de Sant Josep, ens vam fer aquesta foto de grup. Malgrat perdre les semifinals contra equips que en sabien més que nosaltres (que n'arribem a ser, de nobles!), el nostre cor vessava alegria pels quatre costats. Aquí ens teniu. No busqueu la copa que no hi és. La copa és l'alegria que veieu reflectida a les nostres cares. Visca el corfbol!


Com que els viatges d'anada i tornada els férem a peu (el qui es cansava d'anar a peu, caminava una estona), ens vam aturar a la plaça Narcís Lunes i vam immortalitzar el moment amb aquest foto. Lluíííííííííííííííííííís! En Manel no hi surt perquè és l'autor de la postal. Visca el corfbol!



VOCABULARI
  • Què volem expressar quan diem que "els equips són mixts"?
  • Escriu un sinònim de "similitud".
  • Què és "un principi"? (El principi d'Arquímedes és un principi, però no cal que l'expliquis.)
  • Explica què entenem per "habilitat" i "coeducació".
  • Quin mot del text equival a "eternitzar" o "perpetuar"?
  • A la dedicatòria hi ha un prefix. El trobes? Saps què significa?

TELENOTÍCIESBLOC

Prem aquí. Llegeix la notícia.
    Comprovant de lectura: Demà, en arribar a l'aula, digues BON DIA I BON SOL. VISCA EL CORFBOL! (Si plou, hauràs de dir  I BONA PLUJA. Trivial, oi?) Ah, digues també el nombre de punts que van fer els màxims anotadors de Catalunya.


    Permeteu-me de rectificar la dedicatòria. (Ara l'escric amb el cor de mestre i elimino el prefix.)



    A tots els alumnes de sisè del curs 2011-12,
    que es van convertir per un dia en campions de corfbol.

    29 comentaris:

    1. que divertit toni fins hi tot tu ara hi entens una mica mès de aquest esport

      ResponElimina
    2. Toni et fas un embolic tu i mo faig jo no ser com hu fas tens poders sobrenaturals.I ara que ja no fem l'hu del prefix o que ' toni em fas uns embolics de ca l'ample

      PD.harry toni contestam sisplau

      ResponElimina
    3. No entenc les teves dificultats ni on és l'embolic. Ah, i els poders màgics els he regalats a una aranyeta ensinistrada que tinc a casa perquè teixeixi una teranyina gegantina capaç de retenir totes les injustícies que volen pel nostre món.
      Em sap greu que et facis embolics. Si m'ho expliques millor, intentaré desfer el teu embull. Adéu Ron Pol -això ho escriu Harry Toni.

      ResponElimina
    4. Toni, per segona vegada t'escric aquest comentari, ja que se m'ha esborrat tot quan ja em quedava poc per acabar-lo, explicant-te que et vull dir unes quantes coses:
      1. Allò de la no violència, no va en serio, oi?
      2. En cas de que allò de la no violència anés, en serio, hi havien certs equips que no respectaven aquesta norma, ja que, suposo, que donar cops no és el mateix que fer una carícia.
      3. No es donava cap tipus de trofeu al guanyador.
      4. Toni, he llegit tot això del korfbol, la notícia (els punts que va fer Catalunya són 21), tot i que encara no he fet la feina, disculpa'm si el dilluns ja no me'n recordo del comprovant de lectura, ja que la meva memòria em falla a vegades, i pot ser tan o més traïdora que la meva calculadora cerebral.
      5.Potser que vagis pensant a canviar aquest fons perquè l'hivern és a punt de començar, i aquest fons és de la primavera passada.
      6. On és allò de l'illa del tresor?
      7. Per fi s'ha acabat el teatre!

      Bé, Toni. ja quasi he acabat i m'acomiado amb una altra de les meves lliçons:
      Nois i noies, vigileu en apuntar-vos a competicions d'esports desconeguts, amb escoles desconegudes, perquè, tot i que la unió fa la força, això no ho nego pas, a vegades la unió fa que surtis d'un poliesportiu en el que t'hagis trobat unes quantes sorpreses desagradables. Tot i això, si t'ho mires pel costat positiu, i intentes oblidar-ho, al final acabes trobant, per petita que sigui, una mica d'alegria en alguna cosa que potser en un altre moment et sembli una ximpleria, però al final te'n emportes un bon record, d'aquell dia en que vas sortir del poliesportiu decepcionat i trist envers el món.

      Pere Joan

      ResponElimina
    5. Em sorprenc del que acabo d'escriure

      ResponElimina
    6. Toni on esta lo de la illa del tresor esque no la trobo.


      PD:on esta?

      ResponElimina
    7. Hola Toni, em passa el mateix que a la Claudia!
      On està l'illa del tresor?
      Contesta si us plau!

      ResponElimina
    8. Toni dic lo mateix que l'Alba i la Claudia on està l'illa del tresor?
      La Laur a Moya ahir en va trocar diene que no la trobava i que si mo la ficabas ahir ella no la podria fer perquè a casa del seu pare no te internet"ho ne te ordinador". Bueno això no importa vui dir que si no hu has ficat ficau rapid perquè si no et tindrem que esperar ah que hu fagis tui això no es just.

      ResponElimina
    9. el ciomentari de dalt es meu de la mireia lópez gil

      ResponElimina
    10. Doncs jo toni ho havia fet abans, que ho corretgisis i ficava el exercisi del prefix i jo el vaig fer pero ,ara que ho has cambiat no se si este de fer o que o hi han dues dedicàtories?.

      PD.Qui ès l'Hermion?

      ResponElimina
    11. Toni, m'he equivocat: els puntsdels màxims anotadors de la selecció catalana de korfbol van ser 5.

      ResponElimina
    12. Toni,l'illa del tresor es obligatoria?

      Laia Marcè.

      ResponElimina
    13. Laia, de part del meu pare diu que el treball és VOLUNTARI. Jo ho faré perquè...m'agrada fer treballs extres.
      El corfbol és un joc no massa emocionant. A més els altres nens d'altres escoles jugaven com si anessin a guanyar la "Champions". Jugaven a lo bestia. Semblaven elefants de colors. Però reconec que a va ser un dia divertit.

      David

      ResponElimina
    14. Una pregunta l'ultuma pregunta la del prefix quina dedicatòria dius?


      Elia

      ResponElimina
    15. Elia la dedicatoria que hi ha al principi.

      PD:Bon dia i bon sol.Visca el corfbol!5

      Laia Marcè.

      ResponElimina
    16. Visca el corfbol !!!!!!!! Quins recods, oi ? M'ha agradat molt la foto .Vaig a fer la feina ,que de feina... Si, que no en falta!

      atentament, una altra vegada :OSCAR

      ResponElimina
    17. Que divertit:) M'agrada molt el corfbol!

      ResponElimina
    18. Toni estic content saps per que?
      Yo si que ho sé,perquè ja puc escriure en el bloc,gràcies a la Vicky.
      Adéu amics i amigues fins demàààààà.
      PD:Toni saps qui sóc jo?
      El dolent de la pel-licula Harry Toni i Ron Pol sóc Goldeberg.
      Ja,ja,ja ,ara faré com el mozart de la pel-licula de música ji,ji,ji,ji.

      ResponElimina
    19. Toni quan ficaràs allò de l´illa del tresor 2,és que tinc ganes de fer-ho.

      ResponElimina
    20. Toni no fa falta ficar l'illa del tresor 2
      ( Alex, no li diguis aixó que es capaç de
      ficar-lo ) Toni no fagis cas del Alex siusplau.

      ResponElimina
    21. A Goldeberg no he tingut el plaer de saludar-lo mai; ni tampoc sé qui és. M'imagino que deu ser un home gros, tan gros i fort com una rocassa. En aquest cas, t'aconsello, Álex, que no el vulguis imitar perquè les Hermiones fugiran del teu costat.

      ResponElimina
    22. Toni perque ficas dos cops el mateix.

      ResponElimina
    23. Claudia, ¿no t'agrada trobar tresors de pirates en illes solitàries i plenes de perill? Potser tens raó. Més val trobar els amics i amigues cada dia en entrar a l'aula i sortir, a les cinc de la tarda, amb el tresor de l'amistat al cor.
      Bona IV Setmana d'Advent.

      ResponElimina
    24. Ha estat un error, però ja l'he corregit. Gràcies. Bona nit.

      ResponElimina
    25. Pol i visca el Barçaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:
      Ah i també visca el Col-legi Sant Vicenççççççççççççççççççç.

      ResponElimina