dissabte, 17 de desembre del 2011

L'ILLA DEL TRESOR-01

 A tots els nens i nenes
que descobreixen cada dia el tresor de l'amistat.

EL TRESOR DE LES MISTERIOSES
ILLES SUPERPOSADES

El vell pirata Puxapux, anomenat "el flamenc" per la seva pota de pal, va enterrar el seu dolç tresor en el misteriós món de les Terres de la Superposició.

Continents i arxipèlags superposats, oceans i rius superposats, muntanyes superposades, sols superposats... formen aquest insòlit i enigmàtic món.

  • Fes-ne un mapa. En un full quadriculat dibuixa uns eixos de coordenades cartesianes.
El punt A (6, -4) és el centre de l'illa circular Terra Mitjana el radi de la qual és de 4 cm. A la Terra Mitjana hi viuen nens i nenes de llavis ensucrats.
El punt B (-7, -10) és el centre de l'illa Terra Gran el radi de la qual és de 5,2 cm. A la Terra Gran hi habiten gegants de festa major.
El punt C (8, -17) és el centre de l'illa circular Terra Petita el radi de la qual és de 2,8 cm. Aquesta Terra Petita és poblada per nans i gnoms de contes.

  • Traça les circumferències que delimiten aquestes illes circulars.
El vell pirata Puxapux, el flamenc, va amagar el seu tresor en un punt que pertany alhora a les tres misterioses illes circulars i superposades.

Cap de les coordenades del punt on es troba el valuós tresor no és un nombre primer.

On no hi ha terres, hi ha mars superposats d'ones grans i verdes, mitjanes i blaves, petites i blanques.

Quan el vellíssim pirata es va morir, els de la Terra Mitjana el van tombar a l'inrevés i li van llepar el seu cap.


  • Saps a quin punt es troba el tresor?

  • Has descobert per què el pirata es deia Puxapux ?

22 comentaris:

  1. TONI NO SE COM PERO FEN AQUEST TREBALL CASI EM SURT UN OCTÀGON REGULAR NOMÈS MA FALTAT QUE EN UN COSTAT NO FES MÈS DE TRES CM I M'HA DONAT 3,2

    ResponElimina
  2. Toni jo ho he fet i ma sortit -8,4.
    Segur que est+à malament i l'altre pregunta he ficat perquè li agradaba ballar flamenc.
    De part: Mireia López Gil
    PD:Toni tinc les probes que ho he imntentat fer.
    vale?¿?¿

    ResponElimina
  3. Provaré sort, Toni:
    (2,-4) (3,-6) (4,-12) (5,-9)

    Bona sort, a mi mateix!

    ResponElimina
  4. Pere Joan, dubto moltíssim que ho fagis a sort. Tu que ho fas tant, tant exacte. Tinc ganes de fer aquest treball però abans vull fer la feina de CORBOL.
    Per tots el nens que ara esteu pensant: encara no ho has fet. Els hi dic no encara no ho he fet.
    Aquest treball fa cara de ser....divertit (per dir-ho d'alguna manera). Adéuuuuu amiguets i amiguetes.

    David

    P.D. Bona sort Pere Joan, però encara dubto que ho faràs a sort.

    ResponElimina
  5. Perdó, vull dir CORFBOL no CORBOL.
    Em sembla que hi ha alguna falta més però.....no sé quina.

    David

    ResponElimina
  6. costa molt!!!
    Em fa mal el cap.


    JOEL

    ResponElimina
  7. TONI !!!!!!!!! De fer tants quadradets, ja crec que veig visions i tot. Aquuesta nit no dormire res de res. Toni, no trobo cap relacio entre flamenc i l'altre nom aquell tan extrany, que em mareja.

    Atentament: ÓSCAR

    ResponElimina
  8. yo crec que es:
    (3,-13),(4,-13),(5,-13),(5,-12)

    ResponElimina
  9. Toni,mira porto intenta-lo fent ya molt de temps i no em surt no hi ha manera,aixi que com no se com es fa no ho faig tu dic perque no em reganyis dema si no ho tinc fet bueno adeeuu!!


    aa sóc l'Ainhoa

    ResponElimina
  10. Toni jon tambè he estat un rato probano pero no m'ha sortit i tinc les proves te les porto demà i si puc demà em dspertarè d'ora per intentaru fer:

    ResponElimina
  11. Ja he acabat el treball. És molt divertit. Crec que la solució és el punt que té per coordenades (4, -12). Adéu, amics i bona sort.

    David

    ResponElimina
  12. Hola Toni jo crec que és el punt (6,-10)
    Ariadna López Gaínza

    ResponElimina
  13. Toni no se si està bé però si m'equivoco passa algu?

    Ariadna López Gaínza

    ResponElimina
  14. Toni a mi m'ha sortit que el resultat és (4,-12)

    Clàudia Barceló Sàbat

    ResponElimina
  15. toni a mi crec que ja m'ha sortit com et vaig dir me llevat d'hora per fer-lo em sembla que ès :
    (4,-12)(6,-10)(6,-12)

    ResponElimina
  16. sóc el pol que consti en el enterior comentari

    ResponElimina
  17. Toni tinc el mateix resultat que la Clàudia i el David. Per què ara només es diu Apuch spuch i abans es deia Apux xup el flamenc? Jo ho tinc a la versió antiga, el que pasa és que volia veure si hi havia alguna novetat el bloc. He vist que no hi havia novetats i he repassat la feineta de L' ILLA DEL TRESOR-01. Llavors he vist els canvis.
    Bé adéu.
    Mar

    ResponElimina
  18. EL TRESOR DOLÇ DE LES MISTERIOSES ILLES SUPERPOSADES -01

    Una vegada hi havia un noi, el nom del qual no diré, que escrivia i escrivia perquè havia d'acabar un treball tan llarg que no hi cabia en 10 fulls. El treball els hi havia posat el mestre, a ell i a tots els nois i noies de la seva classe, l'últim dia del curs i els hi havia dit que el volia per el primer dia de classe del curs següent. El treball era (a més de llarg) molt complicat, i el noi estava fet un embolic amb tants radis i circumferències. Tant llarg i tant complicat era el treball, que el noi l'havia deixat per l'últim dia de vacances, i aquí el teniu, fent-lo en un temps rècord, de pressa i corrents. aquí el teniu un altre cop, unes hores després, totalment adormit.
    Bé si us haig de ser sincer, ni jo mateix sé exactament el que va passar mentre dormia. Sols sé el que va passar en quant es va despertar. I aquí comença la VERDADERA HISTÒRIA:

    ResponElimina
  19. No sé perquè he posat VERDADERA HISTÒria amb majuscules.

    ResponElimina
  20. Toni la lluna nova sera el 25 de Desembre(aquest diumenja).Quan Jesus neixara.
    O e escrit aqui perque o sapigueu, els que no o miren.

    ResponElimina
  21. EL TRESOR DOLÇ DE LES MISTERIOSES ILLES SUPERPOSADES -02

    El noi es va despertar quan ja gairabé eren les nou del matí, va fer tard a classe i no va entregar el treball atemps. com que en tot el curs no va entregar cap feina va suspendre i va repetir curs. Llavors es va deprimir tant que es va suicidar tirant-se per la finestra.

    ResponElimina
  22. EL TRESOR DOLÇ DE LES MISTERIOSES ILLES SUPERPOSADES -03

    I hi havien unes illes superposades que tenien un tresor dolç.

    ResponElimina