dimarts, 20 de desembre del 2011

EL DOG I EL MUIX

HISTORIETES DIVERTIDES

A la Joana, Clàudia B., Laia M. i Laia D.
que sempre regalen somriures.

Aquestes tires còmiques són extretes de la revista Cavall Fort, núm. 1184.

HISTORIETA NÚM. 1


ACTIVITATS
  • Què significa el mot "suspens"?
  • Quins dos animals creus que contemplen la fulla?
  • Explica en forma narrativa aquesta historieta.
  • Per què l'article que acompanya "última" s'apostrofa?

  • Què són les paraules homònimes? I les homòfones?
  • A la darrera vinyeta hi ha alguna paraula que pugui ser homònima o homòfona d'alguna altra? Escriu-les i explica la diferència.
  • Prem aquí. Estudia la part teòrica i fes les activitats proposades. 
  • Analitza sintàcticament aquesta oració (subjecte, verb, complements): "Aquest suspens em mata."

 HISTORIETA NÚM. 2



ACTIVITATS
  • Explica què és l'accent diacrític? Apunta els mots d'aquesta tira còmica que en portin.
  • Quina diferència hi ha entre "res" i "rés"?
  • A les bafarades, hi ha algun determinant possessiu? Escriu-lo.
  • Fes un requadre amb els determinants possessius que coneguis. (Busca informació.)
  • Quins pronoms febles surten en aquesta tira còmica? A qui substitueixen?
  • Com es diu el protagonista d'aquesta historieta?
  • Explica, breument, aquesta tira còmica.
  • Qualifica amb tres adjectius (poden ser sinònims) el protagonista de la història.

HISTÒRIA NÚM. 3




ACTIVITATS
  • Qui és l'autor d'aquestes tires còmiques?
  • Qui n'ha fet l'adaptació en català? (En la versió original es diuen Earl i Mooch.)
  • A quina revista catalana es publiquen? 

  • Què creus que pot significar l'expressió "tros de Samsonet"?
  • Quan succeeix l'acció d'aquesta historieta? 
  • "Aquí" és un adverbi de lloc. Què és un adverbi?
  • Escriu uns quants adverbis de lloc.
  • Analitza morfològicament els verbs que hi surten (número, persona, temps i mode) .
          Exemple:
          has tornat: 2ª persona singular, perfet, indicatiu.
  • Explica la historieta.


ACTIVITAT CREATIVA
  • Inventa't una tira còmica. (Pots crear uns nous personatges. Amb tres vinyetes n'hi ha prou. Si estàs inspirat, pots inventar-te més d'una historieta.)

    32 comentaris:

    1. Que guay Toni,oitant que es divertit.

      ResponElimina
    2. Toni això serà per Nadal?
      Porfi no ho possis per Nadal.
      El Nadal són vacances de Nadal i a les vacances no tindries de posar deures és temps per descansar i no fer FEINA.
      Adèu amics i amigues.

      ResponElimina
    3. Anònim, nena i de 6B!...Alba!!20 de desembre del 2011, a les 19:41

      L'Àlex té raó!
      No tindries que ficar deures de Nadal, perquè encara que els que no fan la feina sempre descansen, els que cada dia fem la feina, mai ens va malament dies de vacances!
      Anònim.
      PD: Sóc de 6B i nena.

      ResponElimina
    4. Hola, a tots i a totes:
      Toni,es per després de NADAL,oi?
      No entenc lo del segon chiste .Si es que son chistes.
      Contestam rapid, siusplau.

      ResponElimina
    5. Estic d'acord amb l'Àlex.
      Es veritat...quan t'ho has llegit dos cops ho entens.

      Gràcies per dedicart-m'ho Toni.
      M'alegro que pensis que reaga-l'ho somriures, perquè de vegades un somriure ,per Nadal, és el millor regal que et poden fer.

      PD:Ja us felicitaré a tots el dia de Nadal.

      Adéu!!!!

      Laia Marcè.

      ResponElimina
    6. Toni com va fer el meu company de classe (el Pere Joan)jo tmabé vuy les meves opinions sobre aquesta pagina que as creat tan aburrida.
      1.Toni no entenc la gracia que té aixó per a tu.

      2.No ho podries fer una mica més curt.

      3.Tampoc entenc per què no podrem fer per despres de Nadal.

      4.Toni més val que aquesta cosa tan rara ho possis a l 'altra classe,si no farem una revolució, perquè no val que l'altra classe no tingui aquesta cosa rara i nosaltres si ho tinguem.

      5.Toni com a dit el meu company Àlex en un altra comentari per què tens que posar-lo per Nadal ho pots posar en una altra vida.

      Toni ja he acabat i més val que em facis cas sino la revolució vindra.

      ResponElimina
    7. A tots els qui rondineu, rellegiu la historieta núm. 2. Ara l'enteneu, oi?
      No obstant això, us desitjo un bon Nadal i un bon descans. Recordeu que aquesta feia és per l'any vinent. Teniu temps de sobres.

      ResponElimina
    8. Hola nois i noies,sabeu que?
      Que fins i tot amb el fred que va arribar a fer ahir, vaig la primera historieta.

      Visca el Dog i el Muix, i els seus comentaris dificils d'enterndre.

      ResponElimina
    9. La del comentari de uns centimetres més adalt sóic jo, la Victòria.

      ResponElimina
    10. Aquests comics del Cavall Fort són molt divertits!
      Són els comics de la revista d'aquest mes. Com que hi estic subscrit. Cada mes espero aquesta revista i espero trobar-me comics nous del Dog i el Muix. A vegades em costa de entendre'ls
      però...m'encanten. Per cert, no has posat tots els comics d'en Muix i el Dog et falta un. Ara que parlo de la revista aprofito per dir que us recomano que us subscribiu, és molt divertida (a vegades fan documentals molt interessants). Pots guanyar premis! Si fas un concurs, fan un sorteig dels resultats correctes. Hi pots guanyar. Jo vaig guanyar una cantimplora de color verd plategat. A més quan t'hi subscrius et donen un carnet que tens descomtes per anar: al ZOO de Barcelona (que m'encanta), a l'aquarium (que m'agrada),a CosmoCaixa (que m'encanta, m'apassiona, igual que el ZOO)...i molts descomptes més.
      Ara ja sabeu moltes coses sobre el Cavall Fort!

      David

      ResponElimina
    11. Ivan, si mires aquest comentari que sapigues que l'altre classe també ho tenim.
      Jo també faré com el Pere Joan i el Ivan.

      1.No ho cambis que jo ho estic fent ara sempre ho cambies Toni això es el més important
      2.Jo si que entenc les historietes.Una mica menys la primera les altres,si.

      3.S'acaba el col.legi!!!!
      4.Ja venen els reis!!!!!!
      5.I el tió!!!!!!1
      6.Sóc la Laia Marcè.
      7.Visca el bloc!!!!!
      8.Adeú!!!!!!

      ResponElimina
    12. Perdó per no posar comes al comentari anterior nº1.
      Laia Marcè.

      ResponElimina
    13. Toni hi ha una falta en lo de pica aquí...
      Fica tene i crec jo que tendrie que ser tenen.
      Mireia López

      ResponElimina
    14. Se que algú quan vegi aquest comentari tant llarg no el voldra llegir però llegir-ho.

      Gràcies Toni pero igualment ahir,dia de Nadal,vaig perdre el meu somriure nadalenc.
      Saps perque? Per què aig vomitar 10 vegades i no vaig ni esmorzar ni dinar.

      Vaja dia de Nadal.Espero que a vosaltres us hagi anat millor que a mi.Havera que faig el dia de cap d'any.

      PD:Bon Nadal atrassat!!!!

      Laia Marcè.

      ResponElimina
    15. Perdoneu en el comentari anterior volia dir vaig no aig.

      ResponElimina
    16. Eeeeeeeeeeeeeeeeep!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Algú té el meu llibre de català?
      si us plau, si el teniu feu-me un comentari.

      Eduard

      ResponElimina
    17. Victòria, aburrida ja de les vacances...28 de desembre del 2011, a les 2:06

      Hola Toni, ja se que a la hora que t'escric aquest comentari no es la més apropiada pero, esque... estem de vacances i clar... bueno, deixe'm-ho.

      El cas es que estic apunt d'acabar el treball pero no se com definir l'espresió "TROS DE SAMSONET", he demanat ajuda als bombers, pero m'han dit que estaben molt ocupats (que no ho sabien tampoc) aixi, que siusplau Toni contesta'm.

      Victòria

      ResponElimina
    18. Victoria tens raó no és una hora apropiada.
      hahahaha!!!!

      Adeú amics i amigues i Bones festes que queden.

      Laia Marcè.

      ResponElimina
    19. Aquestes historietes són molt divertides,m'ho passo pipa llegint-les!!!!Jo ja he acabat de fer el treball!! Toni, aquelles activitats de prem aqui .....te les he fet amb un full apart i tambe he escrit la teoria per estudiar!!!!
      Adéu amics i amigues!! Bon nadal!!!

      ResponElimina
    20. Toni, la estàs posant un altre fons que aquest em comença a cansar.

      ResponElimina
    21. Hola Toni ,tinc un problema ; hi ha una activitat que diu :
      Prem aquí . Estudia ...
      I jo dic , entesos .
      Aleshores quan li he donat a obrir , m'ha sortit que hi havia un error .
      Respon , siusplau.
      Olga Catalán

      ResponElimina
    22. Permeteu-me aclarir breument tots els dubtes de l'any 2011:

      Laia, m'alegro que hagis recuperat el somriure. Quan es perd, cal retrobar-lo ràpid. Un somriure no es compra amb diners. Un somriure és un tresor que no es pot amagar, cal mostrar-lo.

      Victòria, el teu problemet particular ha estat contestat per correu. Pel que fa a l'avorriment, agafa un bon llibre i "menja-te'l" amb els ulls. N'hi ha que tenen un gust molt bo i fan passar l'avorriment en qüestió de minuts.

      Olga, si la pàgina no s'obre, mira de fer servir un altre navegador (Mozilla, Google Chrome...) Si continues tenint problemes, m'ho comuniques que et donaré l'adreça de la pàgina.

      I per acabar, us desitjo un bon any 2012. Que la Pau, nascuda a Betlem en una nit freda d'hivern, inundi tot l'any que comencem i escalfi els nostres pobres cors.

      ResponElimina
    23. hola a tots feliç any nou

      ResponElimina
    24. hola Toni la que ha dit hola a tots feliç any nou soc jo

      ResponElimina
    25. M'alegro, Judith, de poder llegir la teva felicitació. Any nou, vida nova.

      ResponElimina
    26. Feliç any nou també per a tu Judith!

      ResponElimina
    27. Feliç any nou a tothom, que abans d'ahir no vaig poder felicitar-vos, doncs ara us ho dic, amb un somriure a la cara i amb el cor.♥
      FELIÇ ANY NOU!!!!!:)
      PD:Us trobo a faltar amics i amigues.:)

      Laia Marcè.

      ResponElimina
    28. Compte, amb l'enllaç de la pàgina externa al bloc. Una ferotge i gegantina falta ortogràfica, tan alta com una muntanya, resta a l'aguait per cruspir-te. Vigileu! Tan alta és com una muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuntanya!

      ResponElimina
    29. Per fi he acabat el treball!
      És tot un rècord!
      També a l'enllaç hi ha una falta: posen tenen sense n. Bon Nadal i bon dia de Reis!

      ResponElimina
    30. MATES,MEDI,FÍSICA,ANG,BLOC...:)5 de gener del 2012, a les 18:39

      Hola Toni estic fent el treball del Dog i el Muix. Si et preguntes perque l'estic fent avui és perque no he tingut temps en totes les vacances. Mira la semana pasada vaig està esquiaNt, com et vaig dir. Al final si que vaig esquiar. Em vaig treure les pors de sobre i vaig a arribar a fer vermelles. El meu pare va caure el primer dia i no va poder esquiar més, es va ficar molt trist. Però jo vaig seguir sense por i vaig recorrer tot veret. El meu pare diu que l'any que bè si podem anar, això espero, farem veret-baqueira i baqueira-bonaigua i derprès tornar. També van vindre els meus cosins i això va millorar-ho tot. Estic supercontent peruqe jo pensava que mai faria vermelles però al final gràcies a que el meu professor em treies les pors, vaig vaixar una vermella i desprès una altre i una altre... Quan vaig tornar ja era el dia de cap d'any. Aquest cap d'any va estar molt divertit perque vaig anar a casa d'uns amics de la meva mare i ens vem passar els primers moments del 2012 jugant al pro evolution soocer 11 per a la Play Station 2, encara que a mi no m'agradava. El dia 1 vaig començar a fer els deures però nomes pel matí. A la tarda vaig anar al Corte Ingles. El dimarts i el dimecres vaig estar fent deures menys ahir per la tarda qu vaig jugar a la Play Station 2 al joc que em va deixar l'Aleix. Gràcies Aleix és molt divertit el joc kingdom hearts, que és com es diu el joc. I així arribem al dia d'avui. Ara estic fent el Dog i el Muix com ja us he dit al principi. Estic a la sabateria Munné ( la millor de Sant Vicenç, Molins, Martorell i Sant Feliu de Llobregat) esperant que arrribi la cabalgata de reis i que em donin molts caramels. Aquesta nit no ser si dormiré perque demà és el dia dels regals, o sigui el dia de Reis. M'he demanat:
      1. una play station 3
      2. un puff
      3. una samarreta i uns pantalons termics
      4. un llibre(a la conquesta del tresor de Kola)
      5...
      A, per cert com us va anar el dia de Nadal és que m'he oblidat. A casa meva vam fer Caga Tió, amic invisible i Santa Claus. Em van portar una muntanya de coses però espero que pels reis em portin més. Bueno amics i amigues de 6è us desitjo un bon dia de reis i que a la cavalgata de reis us donin molts caramels (si hi aneu). Adeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeu que si no no acabo el treball.

      ResponElimina
    31. Són els millors reis que he tingut!!!!
      M'han portat el que més desitjava,ja us ho explicaré.
      Doncs... Que acabeu,un bon dia de reis!!!!!

      PD:Ainhoa i Ivan que fareu de tants caramels que us vem tirar la Claudia.M i jo.

      Laia Marcè.

      ResponElimina
    32. Per què no contesteu "revolucionaris"?
      És per manca de cocaïna?

      ResponElimina