dilluns, 11 de juny del 2012

POSTALS ORTOGRÀFIQUES -06

A la Neus que, a les classes de català, sempre està contenta.
Dies ha que esperava aquesta postal. Eureka!



Des de Grècia (esdrúixola catalana) amb molt d'afecte per a tots els nois i noies de sisè de primària.
Aquesta és una terra de filòsofs i de grans matemàtics. També és una terra de déus i herois esculpits en pedra. Quants temples! Quants vestigis de saviesa! Grècia és el bressol de la nostra cultura. Quan hi vaig arribar, em vingueren a la memòria els breus moments filosòfics que hem compartit junts a l'aula.

Quan: indica temps  / Quant: indica quantitat

ACTIVIMOTS
  • Completa aquestes oracions amb el mot adient.
__________ de pernil necessites per a la festa?


__________ arribi li dius que m'avisi.


Volia saber _____________   havia guanyat per aquella feina.


 ______________ va dir que plouria, dimarts o dimecres?


_______________ sàpigues ____________ fan el cub de tres, m'ho dius.



Vaig arribar al  cinema  ______________ la pel·lícula ja havia començat


No sé ________________ val una entrada del parc d'atraccions de PortAventura.


_________________ puguis em dius ______________ et dec.


_____________ mesura la hipotenusa del triangle? _______________ ho sàpigues, apunta-t'ho.


_______________ Aristòtil va dir que "l'amistat és una ànima que habita en dos cossos i un cor que habita en dues ànimes", què volia expressar? No cal que ho expliquis ara, ____________ siguis més gran, tant de bo ho experimentis.




La foto de la postal que us envio correspon al Partenó d'Atenes.

  • Tot seguit, respon aquestes preguntes.

A qui estava dedicat aquest temple?
Alçada de les seves columnes:
Ha estat mai convertit en església?


Una abraçada ben forta des d'aquestes terres tan antigues, belles i sàvies.
Que l'amor per la saviesa enforteixi també els llaços de la vostra amistat: veritable bellesa.


El vostre mestre, "viatger ortogràfic"

3 comentaris:

  1. Toni, a on més t'agradaria viatjar?


    Seguidor de les Grans Notícies.

    ResponElimina
  2. Gràcies!
    Ho dius per mi no?...i altres...
    Aiii prou xerrameca i més treball!
    Pare, jo tambè tinc seguidors.
    Un, però...........
    P.D.Perdó em deixo un puntet dels punts d'etc.---.

    ResponElimina