dijous, 10 de març del 2011

PREHISTÒRIA

Aquests atuells i armes pertanyen a la nostra exposició sobre la prehistòria que el Lluís ens va animar a realitzar.  Els hem fabricat nosaltres, els de cinquè, nens i nenes del segle XXI.



LA PREHISTÒRIA DEL SEGLE XXI

La prehistòria humana comprèn aquestes etapes:

Antiga edat de pedra (paleolític)
Tirem pedres. La mestra ens renya.
-No ho feu pas, això. Us podeu fer mal.

Mesolític (canvi climàtic; desglaç)
Embrutem l'aula i el pati de l'escola...
I els homes i dones contaminen l'aire, l'aigua, els boscos...
Ai, que la bufanda tacada de l'atmosfera no deixa respirar el planeta.
Les estacions de l'any equivoquen els seus paisatges.

Nova edat de pedra (neolític)
Inventem nous insults que fan tant de mal com una pedrada.
Les nostres boques s'atipen de riallades.
Hi ha ulls, però, on neixen llàgrimes.

Edat del bronze
Guerregem. Jo vaig amb qui vull i tu no ets dels nostres.

Edat de ferro
Perfeccionem armes poderosos que poden enderrocar ciutats senceres.
I destruïm companys. I ensorrem amistats.

I QUAN COMENÇARÀ
LA NOSTRA VERITABLE HISTÒRIA?

Feliços els qui treballen per la pau:
Déu els anomenarà fills seus!

 Mt 5,9


4 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Que divertit a la fotografia es veuen els estris de la Prehistòria. Llàstima que no surten els estris que vaig fer!

    ResponElimina
  3. Toni no ha surtit el meu trball sol surten els del marca l'eduard,...
    PERO ELS MEUS NO
    NO ES JUST I MAI TO PERDONAREes broma si que tu perdono però la proxima vegadas fotografies el meu
    vale
    bueno ja em respondre
    adeu
    M'AGRADAT MOLT LA EXCURSIO QUE EM FET A VUI PERÒ LES MNES M'HAN DONAT UNA MICA DE YUYU
    ARA SI ADEU
    I BONA TARDA MIJA DIT BONA NIT
    ZZZZZZZZZZZZZZ!!

    ResponElimina