dilluns, 23 de gener del 2012

DIA DE LA PAU

Dedicat als quatre-cents cinquanta alumnes
del Col·legi Sant Vicenç que formen un sol alumne.

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau, conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l'any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal i Vidal. 


Se celebra a les escoles el dia 30 de gener (aniversari de la mort de Mahatma Gandhi).

Gandhi (1869-1948)

Va ser un gran pacifista. La seva lluita pacífica la va fer en moments difícils de la història de la humanitat i contra un dels imperis més poderosos; ell va aconseguir que la Índia recuperés la seva dignitat com a poble.


Escolta aquesta bonica cançó de Lluís Llach.


Llegiu a continuació aquest conte de Gianni Rodari.

U I SET
He conegut un noiet que era set noiets.

Vivia a Roma, es deia Paolo i el seu pare era tramviaire.

Però també vivia a París, es deia Jean i el seu pare treballava en una fàbrica d'automòbils.

Però també vivia a Berlín i es deia Kurt, i el seu pare era professor de violoncel.

Però també vivia a Moscou, es deia Iuri, com Gagarin, i el seu pare feia de paleta i estudiava matemàtiques.

Però vivia també a Nova York, es deia Jimmy i el seu pare tenia una gasolinera.

Quants n'he dit fins ara? Cinc. Me'n falten dos:
L'un es deia Txú, vivia a Xanghai i el seu pare era pescador; l'últim es deia Pablo, vivia a Buenos Aires i el seu pare feia de pintor de parets.

Paolo, Jean, Kurt, Iuri, Jimmy, Txú i Pablo eren set, però eren tanmateix el mateix noiet que tenia vuit anys, que ja sabia llegir i escriure i anava en bicicleta sense posar les mans al manillar.

En Paolo tenia el cabell negre, en Jean ros i en Kurt castany, però eren el mateix noiet. Iuri teni la pell blanca, Txú la tenia groga, però eren el mateix noiet. En Pablo anava al cinema en castellà i Jimmy en anglès, però eren el mateix noiet, i reien en una mateixa llengua.

Ara han crescut tots set, i ja no podran fer-se la guerra, perquè tots set són un sol home."

Gianni Rodari, Contes per telèfon


LA FORÇA D'UNA ABRAÇADA






I ara escolta aquesta cançó.







LA FESTA DE LA PAU
I heus aquí una altra bonica cançó sobre la pau.
Dàmaris Gelabert l'ha musicada.

Si tingués la màgia d'un mag,
de les bales faria flors,
dels fusells, trombons i fagots
i dels trons, poemes d'amor.

Si tingués la màgia d'un mag
de la gana faria blat,
dels canons, prismàtics gegants
i dels tancs, camions de gelats.

Si tingués la màgia d'un mag
dels soldats en faria clowns,
dels tinents, ocells de paper,
ballarines o castellers.

Si tingués la màgia d'un mag,
de les mines faria daus,
de les bombes, jocs malabars
i dels corbs, coloms de la pau.

 




PREGÀRIA DE SANT FRANCESC D'ASSÍS

Oh Senyor,
fes de mi un instrument de la teva pau!

On hi ha odi, que jo hi porti amor.
On hi ha ofensa, que jo hi porti el perdó.
On hi ha discòrdia, que jo hi porti unió.

On hi ha dubte, que jo hi porti l'esperança.
On hi ha error, que jo hi porti la veritat.
On hi ha desesperació, que jo hi porti l'esperança.
On hi ha tenebra, que jo hi porti la llum.

Oh Mestre,
fes que jo no cerqui tant:
ser consolat, com consolar;
ser comprès, com comprendre;
ser estimat, com estimar.

Perquè és donant que es rep;
perdonant que s'és perdonat;
morint que es ressuscita a la vida eterna.


PAU PAZ PEACE PAIX PACE FRIEDEN
POKOJ HEIWA BAKÉ HANTI
UDO MIR SALAM
SHALOM
PAX

16 comentaris:

  1. Toni és molt maco el vidio. Visca Mahatma Gandhi!

    ResponElimina
  2. Aquest video es el video abraçades que ens va ficar el Joaquim a ciutadania...
    Quins records!
    Visca la paaauu...

    ResponElimina
  3. Visca la pau m'encanta que la gent estigui feliç amb el que té i no em el que vol o desitja.

    PD:M'estic tornant filòsofica.No pot ser tin filòfitis!!!!!!

    Laia Marcè.

    ResponElimina
    Respostes
    1. laia no es diu filòfitis sino filòtitis
      Job

      Elimina
    2. Toni es molt bonic. Però com que su has dedicat a tot el col·legi, tot el col·legi tindria que veure aquesta pàgina.
      Crec jo?¿?
      Ah, si algù pot trucar aquet telèfom: 936565175
      Es peruqè no estic segura loq ue estè que estudiar de religiò.
      Siasplau les persones que hu daben em podrieu trucar sisplau.

      Elimina
  4. Toni , estic malalta aviso que fins dilluns no hi anire al cole, no es la pagina molt adecuada per escriure que estic malalta peró et volia avisar.
    Fins dilluns.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Claudia, per la teva informació. Et desitgem que et recuperis i puguis tornar com més aviat millor al planeta dels COMPANYS I COMPANYES. Espero que els "guies" o alguna amiga et porti les feines.
      Fins dilluns, si Déu vol.

      Elimina
  5. Hola :
    Toni aixó va per a tu.
    Toni oi que no tenim que fer res aquesta página.
    SIUSPLAU Toni contesta porfi plis ....

    ResponElimina
    Respostes
    1. Aquesta pàgina és per llegir i escoltar.
      Toni

      Elimina
  6. Toni, tu avui has dit a la classe que no havies trobat cap pagina web que sortis el conte d'u i set, pero jo l'he trobada, i surt el mateix que has escrit tu, doncs aqui te la deixo, a i a part de sortir el conte d'u i set tambe surten més contes de "contes per telèfon".
    http://elrebost.escoltesiguies.cat/node/170
    Adeu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ens hem d'apendre la pregària.

      Laia Marcè.

      Elimina
    2. Toni, les noves tecnologuies molen,ara mateix m'he llegit aixo desde el iphone.

      Elimina
    3. jijijijiji quina gràcia!!!!!!

      Toni em pots respondreeeeeeeee.

      Laia Marcè.

      Elimina
  7. Toni aixo em pota records de segon que vem fer com una cosa que posavem pau en molts idiomes

    ResponElimina