dimarts, 10 de gener del 2012

ÒVAL I OVOIDE

ALTRES LÍNIES CORBES
Al Ramon,
amic de regles i compassos, com Gauss.

  • Què és un òval?
  • Construeix un òval l'eix més petit del qual faci 6,5 cm.
  • Quants cm fa el seu eix gran? 
  • Quants eixos de simetria té aquest òval?
 
    • Defineix un ovoide. (No val a dir que és "un ou de gallinoide".)
    • Dibuixa un ovoide que el seu eix més petit mesuri 85 mm.
    • Quants cm mesura el tros de corba format per la semicircumferència?
    • Quants eixos de simetria té l'ovoide que tu has dibuixat?

    • Observa aquesta figura i completa aquestes frases:
              Aquesta línia vermella és un ...................................
              El segment AB és el ............................... de la circumferència de centre ........ .
              L'arc EG és format pel radi ............................. .
              El radi de l'arc AE és el segment ................. .
      

    10 comentaris:

    1. Toni,tinc una duda.
      La pregunta, de quan mesura el eix gran?¿
      Jo crec que la resposta és:
      Mirar la perpendicular de la primera recta que hem fet i mesurar-ho.
      Que, en aquet cas dona 10,5.
      Toni si estigues mo podiries dir lo més ràpid,ràpid possible sisplau, Toni.
      Mireia
      PD: He ficat comes i punts :).

      ResponElimina
    2. Aix, no men recordat de fer lo que va dir la Victoria.

      ResponElimina
    3. Toni, el meu ordinador,comm ja saps, no emfunciona i a les hores, ha agafat el portatil a la meva mare.
      Pero el portatill de la meva mare no te ni wor 2007,ni 2004 que faig?
      SOC LA PAULA

      ResponElimina
    4. Toni inc un altre problema el nombre pi amb 3,14 val ho encara te que se mes.
      mireia
      PD:Ho sesmto Toni pr no ficar punts ni comas aquets dos últims es que voldri acabar-ho avui i demà estudiar

      ResponElimina
    5. Paula, demà en parlarem.
      Mireia, amb el 3,14 n'hi ha prou.

      ResponElimina
    6. mates, medi, física..:)10 de gener del 2012, a les 20:31

      Toni una cosa es poden afegir coses que no surtin al bloc, com per exemple:
      part 1- l'òval
      part 2- l'ovoide
      part 3- frases del ovoide
      Jo ho faré i si no està bé demà m'ho dius i ho cambio tot. Es que em fa il·lusió ok.

      ResponElimina
    7. Toni no ens ho posaras,oi?
      es que no ho em estudiat.

      Anònim,si no descobreixes aquest jeroglífic.Si el descobreixes seré molt visible.

      Nom de noia:

      NOTA

      i

      VOCAL

      Si el sabeu em veniu i em dieu:
      eureka!!!!!

      ResponElimina
      Respostes
      1. Hola us faig saber,que... m'ho han dit 6 persones habera si m'ho diuen més,les persones són:
        -Toni.
        -Alex.
        -Claudia Montoya.
        -Ainhoa.
        -Miriam.
        -Marc Morante.

        PD:Si m'he deixat algú...Ho sento.

        Anònima del jeroglìfic.

        Elimina
    8. HOLA!!!
      Toni si no posso exactament el compàs en el punt no hem possis malament.

      ResponElimina