Qui?, què?, per a qui?, on?, quan?, com?
Els nois i noies aviat enxamparan els subjctes, els complements directes,
els indirectes i els circumstancials, si n'hi ha.
els indirectes i els circumstancials, si n'hi ha.
(Xafardegeu una mica;
el verb és bocamoll i tot us ho explica.)
ANÀLISIS- Analitza sintàcticament aquestes oracions.
Els pares han anat al supermercat.
Busco el llapis.
L'Iris ha enviat una postal a la seva germana.
Cada tarda la mestra explica contes a la biblioteca.
- Com es diuen els verbs que admeten un complement directe? (Marca la resposta correcta.)
a) bocamolls
b) transitius
c) intransitius
d) regulars
ORACIÓ PASSIVA
Passem una oració activa a passiva. Per a poder-ho fer, cal que l'oració tingui complement directe.
Observem l'exemple:
"La ràdio"és un complement directe. Quan passem l'oració a passiva, "la ràdio" es converteix en subjecte pacient.
- Passa a passiva les oracions del primer exercici (si ho permeten.)
PRONOMS FEBLES
- Substitueix els complements subratllats per pronoms febles.
El sastre ha arreglat els pantalons.
Els pares han anat al supermercat.
Busco el llapis.
L'Iris ha enviat una postal a la seva germana.
Cada tarda la mestra explica contes a la biblioteca.
Busco el llapis.
L'Iris ha enviat una postal a la seva germana.
Cada tarda la mestra explica contes a la biblioteca.
Oloo Toni, el que preparaves a la classe. JOJOJO!:D Ho he vist en directe...
ResponEliminaEspero que no ho fiquis per deures.
PD: Sóc la primera en escriure *.*