dimarts, 22 de maig del 2012

ANÀLISIS I MÉS COSES-01

Qui?, què?, per a qui?, on?, quan?, com? 
Els nois i noies aviat  enxamparan els subjctes, els complements directes, 
els indirectes i els circumstancials, si n'hi ha.
(Xafardegeu una mica;
el verb és bocamoll i tot us ho explica.)
  ANÀLISIS
  • Analitza sintàcticament aquestes oracions. 
El sastre ha arreglat els pantalons.
Els pares han anat al supermercat.
Busco el llapis.
L'Iris ha enviat una postal a la seva germana.
Cada tarda la mestra explica contes a la biblioteca.

  • Com es diuen els verbs que admeten un complement directe? (Marca la resposta correcta.)
a) bocamolls
b) transitius
c) intransitius
d) regulars


ORACIÓ PASSIVA

Passem una oració activa a passiva. Per a poder-ho fer, cal que l'oració tingui complement directe.
Observem l'exemple:
 "La ràdio"és un complement directe. Quan passem l'oració a passiva, "la ràdio" es converteix en subjecte pacient.


  • Passa a passiva les oracions del primer exercici (si ho permeten.)

PRONOMS FEBLES


  • Substitueix els complements subratllats per pronoms febles.
El sastre ha arreglat els pantalons.
Els pares han anat al supermercat.
Busco el llapis.
L'Iris ha enviat una postal a la seva germana.
Cada tarda la mestra explica contes a la biblioteca.

1 comentari:

  1. Oloo Toni, el que preparaves a la classe. JOJOJO!:D Ho he vist en directe...
    Espero que no ho fiquis per deures.

    PD: Sóc la primera en escriure *.*

    ResponElimina