dilluns, 28 de maig del 2012

ANÀLISIS I MÉS COSES-02


Qui?, què?, per a qui?, on?, quan?, com? 
Els nois i noies de sisè de primària coneixen
el subjecte, el verb i els complements com si fossin els seus cosins.
Qui?, què?, per a qui?, on?, quan?, com? 
  ANÀLISIS
  • Analitza sintàcticament aquestes oracions. 
La presidenta pateix una derrota històrica.
Milers de moscovites surten al carrer.
El cantant dedica un tema als seus fans a Sevilla.
Ha fet una feina extraordinària.
Li van donar el diari.

  • Com es diuen els verbs que no admeten un complement directe? (Marca la resposta correcta.)
a) indirectes
b) transitius
c) intransitius
d) irregulars
ORACIÓ PASSIVA

Passem una oració activa a passiva. Per a poder-ho fer, cal que l'oració tingui complement directe.


Observem l'exemple:

 "L'informe de l'activitat"és un complement directe. Quan passem l'oració a passiva, "l'informe de la activitat" es converteix en subjecte pacient.


  • Passa a passiva les oracions del primer exercici (si ho permeten.)

PRONOMS FEBLES
  • Substitueix els complements subratllats per pronoms febles.

Els nens i nenes escriuen poemes.
L'avi llegeix el diari cada dia.
La Clara va regalar una flor a la seva mare.

L'escriptor va dedicar el llibre als alumnes.
En Pau llegeix la revista Cavall Fort.
Els veïns tenen flors a la terrassa.

3 comentaris:

  1. Respostes
    1. Laia atabalada amb els deures28 de maig del 2012, a les 19:19

      Toni,respon a la pregunta del Job siuplauuu!!!!!! Córrer que he de fer els deures per dimecres i dijous!!!!!! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! estic atabaladaaaa!!!!!!!!!!!

      Elimina
  2. Toni, per una única vegada que no tinc deures i penso en fer alguna cosa del bloc, vas i no fiques res!

    ResponElimina