Qui?, què?, per a qui?, on?, quan?, com?
Els nois i noies de sisè de primària coneixen
el subjecte, el verb i els complements com si fossin els seus cosins.
Qui?, què?, per a qui?, on?, quan?, com?
ANÀLISISel subjecte, el verb i els complements com si fossin els seus cosins.
Qui?, què?, per a qui?, on?, quan?, com?
- Analitza sintàcticament aquestes oracions.
Milers de moscovites surten al carrer.
El cantant dedica un tema als seus fans a Sevilla.
Ha fet una feina extraordinària.
Li van donar el diari.
- Com es diuen els verbs que no admeten un complement directe? (Marca la resposta correcta.)
a) indirectes
b) transitius
c) intransitius
d) irregulars
Passem una oració activa a passiva. Per a poder-ho fer, cal que l'oració tingui complement directe.
Observem l'exemple:
- Passa a passiva les oracions del primer exercici (si ho permeten.)
PRONOMS FEBLES
- Substitueix els complements subratllats per pronoms febles.
Els nens i nenes escriuen poemes.
L'avi llegeix el diari cada dia.
La Clara va regalar una flor a la seva mare.
L'escriptor va dedicar el llibre als alumnes.
En Pau llegeix la revista Cavall Fort.
Els veïns tenen flors a la terrassa.
AIXO ES PER DEMA TONI
ResponEliminaToni,respon a la pregunta del Job siuplauuu!!!!!! Córrer que he de fer els deures per dimecres i dijous!!!!!! aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! estic atabaladaaaa!!!!!!!!!!!
EliminaToni, per una única vegada que no tinc deures i penso en fer alguna cosa del bloc, vas i no fiques res!
ResponElimina