dilluns, 17 de gener del 2011

EUCLIDESMANIA


PROBLEMES
Activitat ferroviària
Les rectes a i b són paral·leles.
El punt B pertany a la recta b.
La recta r és perpendicular a la recta b i passa per B.
Com són les rectes a i r?

Activitat fantàstica
El punt A pertany a la recta s.
Les rectes s i t són secants no perpendiculars i es troben en el punt A.
La recta m és paral·lela a la recta t.
La recta n és perpendicular a la recta m.
Com són les rectes n i t?
I les rectes s i n?

Activitat fraternal
r i s són rectes secants que es troben en el punt T i formen un angle de 60 graus.
La recta e és paral·lela a la recta s.
Quant mesura l’angle agut que formen les rectes e i r?

Activitat precisa i preciosa
Els punts A i B pertanyen a la recta b.
El segment AB mesura 6,5 cm.
Traça la mediatriu d’aquest segment.
La recta c és paral·lela a la recta b.
Com és la recta c respecte a la mediatriu del segment AB?

Activitat pitagòrica
VA i VB són dos segments perpendiculars que es troben en el punt V.
El segment VA mesura 6 cm.
El segment VB mesura 8 cm.
Quant mesura el segment AB?

12 comentaris:

  1. HOLA TONI SOC LA PRIMERA EN ESCRIURE UN COMENTERI A MI EM SEMBLA DIFICIL BUENO M'HU TURNARE A LLEGIR ABERA SI U ENTENC.
    FINS DEMA AMICS.



    FIRMAT PER: LAURA

    ResponElimina
  2. TONI HI HA UN ERROR A UNA FRASE FICA:LA RECTA c ÉS PARAL·LELA A L ARECTA b.
    HI TINDRIA QUE FICAR ... ÉS PARAL·LELA A LA RECTA b.


    VALE,ADEU

    FIRMAT PER: LAURA

    ResponElimina
  3. Toni encara estic amb els problemes de geometria.
    Ara em vaig a sopar,ja estic una mica cansat.
    Crec que aquesta nit somniaré amb la geometria.
    Adéu amics fins demà.

    ResponElimina
  4. toni el que mes m'ha costat es l'ultim pero crec que le fet be

    ResponElimina
  5. Toni, a l'activitat fantàstica hi ha una pregunta repetida, com són les rectes n i t??? t'has equivocat.!!

    ResponElimina
  6. Ho tornarem a explicar a tothom. Els dubtes fan créixer. Euclides també en tenia.
    Gràcies, Marta per la teva descoberta. Et mereixes un, un, un, un xam, xam... Aquí davant de tot el món no es pot dir.

    ResponElimina
  7. toni un mentol? aa i de regal un altre que tinc 9!!

    ResponElimina
  8. I em queda 1 per tindre el mentacromo!

    ResponElimina
  9. Ara vaig a fer EUCLIDESMANIA. Trobo que és una feina molt entretinguda. Bona festa major i bones rectes paral·leles, perpendiculars i secants.

    ResponElimina
  10. David, gracies i no es molta feina jo ia les e fett!! BONA FESTA MAYOR I BONES RECTES ... PARAL:LELES,...,SECANS,...,PERPENDICULARS

    ResponElimina
  11. Toni ja ho he fet!!
    em ficaras un xampipunt!

    ResponElimina