dilluns, 3 de gener del 2011

L'AMETLLER

L'ametller és l'arbre valent que floreix a ple hivern.
Joan Maragall -aquest any celebrem el centenari de la seva mort- en va escriure aquest bellíssim poema.


1. Transcriu-lo en un full. Posa-hi un títol bonic.
2. Enganxa-hi una fotografia.
3. Busca al diccionari aquestes dues paraules: serra, delir.
4. Què significa la locució adverbial "a mig aire"?
5. Què vol dir l'expressió "Déu te guard"?


6. Apunta l'any de naixement i l'any de mort de Joan Maragall.
7. On va néixer, Joan Maragall?
8. A quins diaris va treballar com a periodista?
9. Escriu els títols de dues obres seves.
10. De qui és la música que has escoltat?

I no te'n vagis a dormir sense haver memoritzat aquest poema.

16 comentaris:

  1. Toni, també tenim que fer aixó?

    I tenim també tenim que fer Gauss, cami de Betlem. Jo he fet les dues coses.

    ResponElimina
  2. Aquest poema de Joan Maragall ara no cal fer-lo. Ja en parlarem a l'escola. Bon i feliç dia de Reis. Que la pau que es va anunciar a Betlem per Nadal, arribi a tots els racons del nostre món.

    ResponElimina
  3. Toni ja he fet el poema i me le apres de memoria i ara em dius que aixó no es te que fer

    ResponElimina
  4. La feina feta sempre és feina feta. Endavant, que s'acosten els Reis. No esborris pas el poema de la teva memòria. Un poema après sempre és un poema après... i si és de Maragall vol dir que és de Maragall, i els poemes de Joan Maragall val la pena retenir-los en el nostre cap.

    ResponElimina
  5. Toni, s´ha de fer aixó perque yo no ho antenc

    ResponElimina
  6. Ara m´hen vaig a jugar un partit de futbol contra el Gava a les 1:45.Adeu amics.

    ResponElimina
  7. Toni la canço es molt lenta peròel poema es molt bonic no m'he apres el poema perquè e vist que no m'ho tenia que apendra
    ADEU, AMICS

    ResponElimina
  8. Toni.ja ho he fet,pero...no tinc cap foto de atmeller,que faig?No tinc impressora.La puc passar a el pen i la imprimeixo a el cole?

    ResponElimina
  9. Ja els he fet, les preguntes eren molt fàcils i ara toca apredre'm el poema de memòria que segur que ho aconseguiré perquè és curtet.
    Adeu amics!!
    Sara

    ResponElimina
  10. Aquesta activitat es molt facilT oni posans unes altres més dificils . HOOOOOOOOME!

    ResponElimina
  11. TONI HI HA UNA PREGUNTA QUE DIU QUE BUSQUEM AL DICCIONARI LA PARAULA DELIR I AL POEMA ES DELIT.
    RESPON-ME SIUSPLAU.
    ADEU.

    ResponElimina
  12. Toni, em fa pal aprendreme'l, però s'ha de fer...

    ResponElimina
  13. Ja em ser de memoria el poema !
    Encara em falta fer les activitats, espero que no siguin molt llargues les activitats.

    ResponElimina