divendres, 23 de març del 2012

PRIMAVERA 100% MATEMÀTICA


A tots els nois i noies de sisè que estimen la primavera i la primària.
PROPORCIONALITAT,
PERCENTATGES I ESCALES

1.       8 entrades iguals per anar a l’Auditori  valen 96 €. Quantes entrades iguals podem comprar amb 168 €? I quant valen 11 entrades?

Programa del concert:
Les quatre estacions /Antonio Vivaldi
La consagració de la primavera / Igor Stravinski
Quants anys tenia Stravinski quan va morir?
¿És veritat que els anys que tu faràs el 2012 i els que tenia Stravinski quan va morir són proporcionals a 3/22? Demostra-ho.

2.       En Ferran ha comprat una càmera fotogràfica que costa 600 € més el 16% d’IVA. Quant ha de pagar en Ferran per la càmera?

En Ferran ha  estrenat la càmera. Avui ha fotografiat una rosella.
Insereix-hi la foto d’una rosella.
Qualifica aquesta flor amb tres adjectius.

3.       En un museu hi ha exposat 150 quadres. El 34% són paisatges, el 48% són retrats i la resta són natures mortes. Quin tant per cent dels quadres exposats són natures mortes? Quants quadres de cada tipus hi ha exposats al museu?

Què vol dir quadres de “natura morta”?
Adjunta-hi un quadre de "natura morta". Apunta també l'autor.

4.       En una empresa de 1.420 treballadors, el 65% són homes i la resta dones. Quantes dones hi ha en aquesta empresa?

5.       Calcula quants metres de llarg i d’amplada fa un jardí rectangular que en un plànol mesura  24 cm per 12 cm. El plànol està fet a escala 1:250.

6.       Dibuixa un plànol d’un jardí que en la realitat té una llargada de 90 metres i una amplada de 50 m. Fes el plànol a escala 1: 2.000.

Pel plànol hi vola una abella de paper.
No hi ha cap problema que no solucioni "die Biene Maja"


En quin idioma està escrit "die Biene Maja"? Hi trobes alguna raó?

Adéu primària. Adéu abelles, adéu dofins i linxs, adéu "il coccodrillo come fa", però recorda sempre que... "Maite zaitut, Col·legi Sant Vicenç!" i que "canten los niños y alcen su voz".



7.       Són proporcionals aquests dos triangles? Com ho pots demostrar?
(Si els seus costats són proporcionals, aleshores es diu que aquests dos triangles són semblants.)



Dibuixa dos triangles semblants (mides lliures, però que els triangles siguin "semblants").
Demostra que aquests dos triangles que has dibuixat són realment semblants.


Si tens dificultats per a comprar segments, nosaltres te'n regalem uns quants: 6 cm, 8 cm i 10 cm; i aquests altres: 3 cm, 4 cm i 5 cm. Amb aquests segments construeix dos triangles i ja veuràs com són "semblants".


Tota la primavera i tota la primària tenen el color esperança.



4 comentaris:

  1. David (critico la "super cançó) !!!23 de març del 2012, a les 21:13

    Molt bé pare! Poses cançons de nens petits! Una feina molt díficil (crec) però tot s'espatlla posant l'Abeja Maia! Adéuuu abelles!

    ResponElimina
  2. Toni, que fas pusant la canso de l'abeja maia! Com dius tu : Els problemes son de nens de 1r, doncs la cançó també no? hahahaha. Ami m'agrada la primavera pero les MATEMATIQUES NOOOOO!

    ResponElimina
  3. Toni la majoria de coses no em surten.

    ResponElimina
  4. Hahahahahah!Ja estic fent comentaris a tot si no sabeu de que va el que estic dient mireu el meu cmetnari a la pàgina del dibuixos!Em sap molt de greu si us he de dir la veritat amb el bloc m'he acostumat a escriure ràpid hahahah!magrada aquest bloc i aquest col·legi no el vull deixar :( uauauauauaua (plorant)us trobaré a flatar a tots si no us torno a veure!!
    PD:VA PER LES DEL ESPLAI avui em fet una trobada d'esplais dia 24 a les 9.00 dl matí i jo estava sola de totes les nenes que hi ha a sisé.De sisé del cole hi havia el Marc Sola i jo i el pol de cinquè que té la nostra edat es com si contés i de nenes (de cinqué) hi havia la Nuria i la Elena.(del cole!).
    M'he avorrit com un ostre o sigui que ja m'esteu dient una bona excusa per no haver vingut hahahahah es broma però l'ho de que m'he avorrit com un ostre us asseguro que no es broma!!!!!!!!!:(

    ResponElimina