dimecres, 14 de març del 2012

TORTELL DE PARAULES-08

NO PASSIS LA PARAULA

Per a la Maria-Pei,
gran treballadora i companya fidel d'aquest bloc.

A. Tallar ben arran el pèl de la barba.
B. Caixa grossa amb els costats rígids que serveix per a guardar-hi coses.
C. Tira de roba lligada amb un nus al voltant del coll de la camisa i que penja sobre el pit.
D. Els dos puntets que es posen damunt la "i" o la "u" en alguns casos.
E. Part dreta d'un vaixell si mirem endavant, a proa.
F. La línia que separa dos països.
G. Local on es guarden els cotxes.
H. Lloc cobert amb plàstics o vidres per protegir les plantes del fred.
I. Fer entrar l'aire als pulmons.
J. A l'Edat Mitjana, persona que entretenia el públic cantant, ballant...
K. Rei anglès.
L. Peça de fusta llarga i estreta.
M. Els dos ossos que sobresurten de sota la cintura.

 
N. Revista del Col·legi Sant Vicenç.
O. Persona que toca l'orgue.
P. Habitant de Perú.
Q. Quantitat de diners que paguen periòdicament els socis d'un club.
R. Barri dels afores de la ciutat.
S. Recipient on es posa l'oli o el vinagre.
T. Seient luxós on seuen els reis.
U. Interjecció que expressa cansament o avorriment per alguna cosa.
V.  Flor de color morat.
W. Guerra a Londres.
X. Arbre sempre verd; normalment és alt i estret.
Y. "Groc" pronunciat per Charles Dickens.
Z. Animal molt semblant al bou, però és més baix i amb un gep a l'esquena.

9 comentaris:

  1. Toni per fi em dedique una pàgina !!!!!!!!!!
    Estic molt contenta.

    GRACIES !!

    MARIA-PEI

    ResponElimina
  2. Molt bé! Més i més Tortells de Paraules!
    Visca, vas posant i anem fent! Arribaràs a...
    Perdó, tothom ja sap que sempre dic el mateix.
    Adéuuuu i bona feina, si es que en teniu perquè jo en tinc massa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Laiaaaa!!!! Joana també m'agrada ON MY OWN!!!!!!!16 de març del 2012, a les 18:14

      Si tu en tens també en teni nosaltres!!!!!Estic en crisi perquè no se que dir al bloc!!!!Tants comentaris...Ajudeu'me hahahaha vull dir que no tinc res que comentar si no parleu.

      Elimina
    2. Toni, no em se la lletra... Z

      Elimina
    3. Joana! M'agraden molt els tortells de paraules i també els comestibles!!19 de març del 2012, a les 11:01

      Laia molt bé,m'alegro de que t'agradi ON MY OWN!! Laia,home descansa una mica de tant en tant!! Jo si fos en el teu lloc també no sabria que dir,amb tants comentaris que fas....
      Adéu amics i amigues!!

      Elimina
  3. Toni , una cosa lo del treball del renaixement está al bloc ?
    I que es te que buscar?
    IMFORMAM SIUSPLAU.

    ResponElimina
  4. Toni no em surten algunes ja veurem si amb l'ajuda del diccionari podré solucionar-ho ho sento es que em fa mandra posar comes perquè són les tres i escatx i ahir no vaig poder acabar tots els deures i demà em fara encara més mandra!!!!!vaig a posar el meu cap com està ara mateix el que està pensant: !"·$%&/()=?¿|@#~€¬,.;:^*¨Ç_[]}{ç<>/*-+.
    M'estic atabalant perquè quan hagueu llegit l'ho que la Joana,la Mar i jo vem fer ahir a la tarda entendreu perquè no vaig poder fer els deures!!!Mar no posis la foto tu i jo ja ens entenem!!!!:)

    xaooo!!!!!(em fa pal posar més coses!!!!!!)

    ResponElimina
  5. Bona tarda amics acabo de fer una migdiada que m'he quedat nou, el motiu de la migdiada es que he passat tot el cap de setmana a Igualada amb el Cau,allà vam anar a un altre Cau a dormir. M'ho he passat molt bé, Vaig veure moltes coses com per exxemple, desde el tren vaig veure Montserrat, desprès tambè vaig veure el riu Anoia...No vaig dormir molt perquè vam anar a dormir a les 2:30 de la matinada i em vaig despertar a 6:45, i estic molt cansat i a sobre quan vaig arribar vaig anar al Centre Catòlic a veure l'obre de teatre KAP'S DE TRONS una comedia molt divertida. Bueno vaig a fer deures que en tinc bastans!

    Adèu amics i amigues.

    ResponElimina