dilluns, 5 de març del 2012

COLOR ESPERANÇA

Per al Job, que ha après a regalar
les feines molt ben presentades.


"Mai no hem de ser incapaços de tenir misericòrdia de qui sofreix;
les nostres coses i els nostres problemes mai no han d'absorbir el nostre cor 
fins al punt de fer-nos sords al crit de la persona pobra."
Benet XVI (Missatge per a la Quaresma, 2012)


PRIMERA PART. COLOR ESPERANÇA
  • Apunta una paraula del text anterior que tingui prefix, una altra que tingui un dígraf i una altra que tingui un diftong.
  • Què signifiquen els mots "misericòrdia" i "absorbir"?
  • Què creus que ens cal a nosaltres per tal de tenir l'oïda oberta a la persona necessitada?
  • Per quin motiu Benet XVI escriu aquest text?
Tot seguit escolta aquesta cançó.


Per respondre aquestes qüestions cal llegir la lletra de la cançó.
  • Qui canta aquesta cançó?
  • Per què sovint et sents cansat de caminar i caminar?
  • Per què cal obrir les finestres?
  • Amb què cal temptar el futur?
  • Què creus que significa "temptar el futur"?
  • Amb quin vers de la cançó relacionaries aquesta idea: És millor equivocar-se que no provar-ho mai?
  • A quin país del món correspon el tros de nas de la cara pintada?


    SEGONA PART. REBAIXES A "CA L'ENCANT"

    A Ca l'Encant venen de tot. I a bon preu!
    Vols un jersei? A Ca l'Encant hi trobaràs els millors jerseis del mercat.
    Desitges un rentavaixelles? A Ca l'Encant trobaràs la gamma més alta d'electrodomèstics i al millor preu.
    Necessites un article luxós de la casa Chanel, també l'hi trobaràs.
    Vols un quadre de Picasso? Vés a Ca l'Encant i emporta't a bon preu el Guernica.
    Et convindria un piano de cua? No ho dubtis, a Ca l'Encant hi ha els pianos autèntics de Chopin i de Liszt.
    T'interessa un quilo de sucre, a Ca l'Encant tenen el millor sucre de remolatxa i de canya que es produeix en l'actualitat
    Vols una caravel·la? No t'ho pensis. A Ca l'Encant tenen la Pinta i la Niña.
    En resum, a Ca l'Encant hi trobaràs de tot: colònies, cafè, pantalons, astrolabis, violins, pentàgons, partitures, espases, illes, armaris, planetes, esquís, gratacels, jungles, pingüins, compassos, dunes, llacs, jocs de parxís, arracades, Ferraris...

    Et cal comprar alguna cosa?
    VÉS A CA L'ENCANT I ENCANTA-T'HI!
    És una delícia!

    • Qui són aquests personatges? (Surten en el text.) 

    • Volem comprar un llibre que val 24 €. Si ens fan el 25% de descompte, quants diners ens descomptaran?
    • El preu d'un ordinador portàtil és de 650 €. Si ens apliquen un 30% de descompte, quant ens costarà l'ordinador?
    • A la secció de jocs de taula tenen 48 taulers d'escacs dels quals 12 són de marbre. Quin percentatge d'escaquers de marbre tenen en aquesta secció?
      • De 25 € que val una camisa, en paguen 15. Quin percentatge de descompte ens han fet?
        • Hem pagat 43,2 € per un joc que està rebaixat. Si ens diuen que ens han aplicat un 20% de descompte, quin era el cost real del joc?


        TERCERA PART. EL REGAL

        A la sortida de Ca l'Encant hi ha un home desendreçat i descalç assegut al terra, A prop seu hi té les sabates, una bossa ronyosa i un pot on mal llueixen uns cèntims d'euro. "No tinc feina. Una ajuda, si us plau" em diu.


        Jo he sortit de la botiga ben carregat i ell... És injust el món! Dubto. I si li dono tot el que he comprat? Sí, li ho regalo. Aleshores comença a ploure.
        Ben mirat, he regalat l'esforç a l'hora de fer els meus problemes; potser també he regalat l'excel·lent. Miro el cel tapat de núvols. Enllà descobreixo, meravellosament traçat, l'arc de sant Martí. Colors d'esperança.

        • Escriu el que et suggereix aquesta fotografia.
        • Per què creus que hi ha injustícies en aquest món?


        27 comentaris:

        1. M'encanta aquest treball, però crec que no hauria d'estar dedicat al Job, si no a mi i a l'Ainhoa! Eh Toni...

          Se, que hay en tus ojos con solo mirar... <3
          Bueno, la meva proposta, és canviar la cançoneta tant... "enganxadisa" (Maite Zaitut), per aquesta "Color Esperanza"

          ResponElimina
          Respostes
          1. David (m'agrada Lluís Llach) ha dit:5 de març del 2012, a les 19:35

            Victòrisa a mi m'agrada més "Maite Zaitut". La cançó de "Color Esperanza" és una mica aburrida, no para de repetir el mateix i... com diu el Pere Joan quan diu:
            "pintarte la cara color de esperanza" podrien camnbiar la foto, sempre surt la mateixa. Tè molta raó! Tot i que la cançó no em fa el pes el treball en si està força ben elaborat. Pare, sort, sort que ho has posat per dilluns perquè...és bastant "llarguet"i..."nosésiésfàcilet".

            P.D. Victòria a tu hi ha l'Ainhoa ja us va dedicar una pàgina a més a el Job encara no li havia dedicat cap pàgina. Es mareixia una, almenys.
            Adéuuuuu aiguets i bona feina!
            Cal tenir esperança perquè "cal que neixin flors a cada instant". Aquesta cançó és més bonica, però si cal que neixin flors a cada instant no haurem de tenir gaire esperança! No???

            Elimina
          2. i per quina rao victoria aquesta paginas es per mi per que hodiu el toni

            Elimina
          3. i per que te que se per a tu i la ahinoa . aquesta pagina ma la dedicat a mi i no moura el meu nom de aqui

            Elimina
          4. Victòria, a mi m'agrada més Maite Zaitut.

            Elimina
        2. gràcies Toni per dedicar-me aquesta megnífica pàgina en el millor blog del món mundial.
          victoria lladre m'has robat el primer comentari, lladre mes que lladre

          ResponElimina
          Respostes
          1. Job perquè et dius job.safe?¿?¿? safe o sales es que no ho entenc.

            PD:M'encanta tenir un bloc sempre menys quan estic a casa la meva àvia perquè no puc entrar.No es cap problema del bloc,es que no té INTERNET!!!!

            Elimina
          2. em dic job safe perque ve de las inicials sales i ferres

            Elimina
        3. Laiaaa!!!Hi ha un joc al final del comentari participeu!!!!!!5 de març del 2012, a les 19:54

          Hola una cosa Toni de vegades cambies els treballs.Es cosa que sempre em perjudica perquè sempre començó a fer els treballs el primer dia com aquest i així no ho hauré de fer l'últim moment.

          PD:Siusplau no ho cambiis us estimo amics i amigues ♥.Com amics,que sinò algú ja pensa malament.Que jo conec un que sempre pensa d'estimar com a relació no com amics us asseguro que aquesta vegada es d'amics.
          Aqusta persona us donaré pistes i qui ho sapiga que posi solució.
          1ra pista:Té poques lletres menys que cinc i més que una.
          2na pista:És un noi.
          3ra pista:Encara no té 12 anys.
          4ta pista:li agrda molt el menjar(Dient això electros ho heu de saber).
          5ena pista:No es una barrufet ni un gegant és normal (quin rodolí)
          6ena pista:No és,de cabell,ni moreno ni castany.(El que no he dit i no el pèlroig).
          7ena pista:Endevineu-ho si pots.

          ResponElimina
          Respostes
          1. i no magrada tot el mengar per que ho sapigues

            Elimina
          2. Quina gràcia!!!M'has destrossat la sorpresa,a qui se li acudeix fer-se endevinar si maeix!!!!Carai,tu si que ets intel·ligent acabes de destrossar la meva endevinalles en mil bocins.Uaaaaa!!Estic plorant.Uaaaa!!!(No de veritat ehe?¿?¿?¿A tots us semblarà que em passo una mica posant comentaris però es que el bloc s'ha de comentar les coses i fer feina ,en aquest no en tots.No sé si us en recordeu però jo m'en recordo,que l'any passat feien una competició de comenaris llargs entre el David i la Sara.Hi havien de molt llargs i el David encara continua!!!!Jo quan em convé, però res comparat amb els de ells!!!!
            Per cert Job em pots dir un altre cop perquè et poses "safe".Es que t'ho he posat a dalt i no em contestes!!!!!
            Toni una cosa jo en principi ho faré tot l'ho bé que pugui, però no sé si ho podré fer perfecte,perquè sempre tinc algún error.
            Bueno em sembla que ningú ,pocs,es llegiran aquest comentari per que la mandra quan vegi aquest comentarii llarget dirà: -Adèu siau!!!!

            PD:Oi que escriure el bloc sembla que sigui la meva feina?

            Elimina
          3. Laiaa!!!T'estimo molt!!!!!(Maite Zaitut)M'encantaaa!!!!6 de març del 2012, a les 18:18

            Perdò per les faltes i per no tancar el parèntesi es que m'en he d'anar i tinc pressa .

            Elimina
          4. David (faig tard a classe!!!) diu ràpidament:8 de març del 2012, a les 14:42

            Laia encara no em superes del comentari més llarg! El comentari més llarg va ser el de Gauss del 2011, em sembla. Però el meu comentari eren una miqueta llargs.
            Adéuuuu, a fer classe de català i matemàtiques!
            Uiiii que faig tard !

            Elimina
          5. Hahahahaha!Jo no vull competir m'ho passo bé fent comentaris!!!!
            Ara miro el comentari!!!
            Ui que no faig tard perquè estem a divendres a les sis i deu que d'aquí una hora em retrobaré amb el Toni(A la coral perquè hi va la seva filla petita).

            Elimina
        4. La que fa comentaris (segur que sabeu qui sóc).No contestis Jooooooobbbbb!!!!6 de març del 2012, a les 20:54

          Ja ho he acabat Toni t'ho dono dijous.Em fa "pal" escriure.A aquesta hora.Se que dirà una hora equivocada us diré que exactament són les 20:55 adelanto uns minuts en veritat ara que ho estic escrivint són les 20:51 però mentres acabo ja seran i 55.
          PD:Bon sopar!!!!!
          Bona nit!!!!!!!!!
          I que penseu es "COLOR ESPERANZA".

          ResponElimina
        5. Hola, nois i noies!! Estic començant el treball i..És llarguet...Però "bueno" si s'ha de fer es fa. Us informo que avui a les onze i escaig, m'he fet un esguinç de primer grau a la cama esquerra part interior. Ja se que estareu pensant: Un altre, es que no en té prou!Us explicaré el que ha pasat: Avui a les nou i mitjà he anat al poliesportiu per tot seguit anar a Sant Joan Despí a jugar un partit. Allí m'he trobat a l'Ainhoa i a l'Alba ens han desitjat sort i... Bla-bla-bla...Bé, vaig el gra. Enmig del partit m'han tirat a terra i tot seguit, la jugadora número 18 "sense voler" m'ha clavat el genoll al meu turmell (semblava Pepe) i llavors s'ha m'ha torçat. He anat al metge i ...Bé, ja ho sabeu.
          Adéu, amiguets i amiguetes!! <3

          PD: Quan hem veureu hos semblarà una mica exagerat...Però m'ho ha fet el metge.

          ResponElimina
        6. ja he vist que hi ha mest dun pepe al mon

          ResponElimina
        7. Toni ara acabo de acabar el traball, he de reconeixer que no es "fàcilet" però m'agrada igual, jo penso com el David m'agrada mès la canço de "Maite Zaitut" deu ser perquè m'agraden mès les conçons catalanes o alguna cosa així.Laia està força bè la endevinalla però suposava qui era perque ultimament tu i el Job sou els que escriviu mès aqui al bloc. Mar estic amb tu amb que els metges exagerent MOLT per no res però o deuen fer per assegurar-se de que així tenvas tranquilet a casa i una mica incomode, jo sincerament crec que els metjes s'ho passen bè envolican cames,braços, dits... etc.Vaja jo crec que un dia hauriem de anar sense avernos fet mal i avera que ens fan no? Encara que costaria trobar algú que estigues disposat a portar durant un mes o dos o tres alguna part del cos enguixada aixi que millor que no.Bueno amics i amigues del Bloc vaig a sopar i no mireu la hora que diu al Bloc perquè algu es pensara que sopo a les 24:00 o a les 9:00 o així a aquest rellotge li passa com el de la obra de teatre del taller que fem els divendres amb la Maite "L'ùltim tren de Villa- Xica" els que heu anat sabeu del que parlo en canvi els que no diran que diu aquest? Però ja ho sabreu quan feu el taller de taetre amb la Maite. Bueno ara si que m'envaig que m'enrrollo MOLT, ara si adèu amic i amigues del Bloc fins un altre.

          PD: Toni, o sento per les faltes do'ortogràfia :( esque no o puc avitar es una vici que tinc. ;) adèu

          ResponElimina
        8. Crec que es el commentari mès llarg que fet en la meva vida o potser en la vida no però en el Bloc sí :)

          ResponElimina
          Respostes
          1. David ( Visca Catalunya! )11 de març del 2012, a les 18:55

            Oriol molt bo això dels metges! Tens raó als catalans ens agraden les cançons catalanes. Visca els catalans! Molt bé Oriol ja saps que és escriure comentaris llargs! Mar, estàs de pega! sempre et fas mal jugant a hanbol. Sembla que les jugadores tinguin bimants en els peus per fer-te patades i empentes. Mar, digue-li a aquesta jugadora que és miri el Pepe perquè jo crec que farien bona paralleta, oi! Ha ha ha! Mar que et recuperis!!! Oriol jo també he acabat els deures. Que estrany, oi! Almenys era hora que els acabès!
            Adéuuuuuu!

            Elimina
          2. David, gràcies per els ànims!!! Acabo de veure a la meva cosineta Clara. Que ja fa patadetes, salta i crida. Segurament serà bona jugant a futbol, handbol i bàsquet. Adéu!!!

            Elimina
        9. Toni,fa segles que no escric en el bloc!(i no ho sé perquè).
          Aquest treball és llarg però és bastant fàcil.(Vaja jo ho he trobat bastant fàcil!)
          Estic d'acord amb tu Oriol,per allò dels metges,però jo no puc opinar perquè jo mai m'he fet un esquinç o m'he trencat alguna part del cos.
          Laia,no trobes que de tant en tant hauries de descansar una mica del bloc?
          El Toni posa una feina i tu hi poses un comentari!
          És impressionant!
          Ah! per cert Toni ja no vull una altra pàgina al bloc! ara ja he après a ser més generosa i a entendre que també els hi has de posar altres pàgines a altres nens.
          Adéu amics i amigues!

          ResponElimina
          Respostes
          1. Es que Joana és el meu ofici!ha ha ha!

            Elimina