dilluns, 12 de març del 2012

VISITA A UN CASTELL

A l'Adrià, amic dels llibres d'història.

Avui et convidem a visitar aquest castell medieval.
Fa molts segles que no hi viu ningú, per això se n'expliquen moltes llegendes. Alguns visitants fins i tot asseguren que hi han vist fantasmes. Però tu, com que ja és grandet o grandeta, suposem que no ignores que els fantasmes de bo de bo no existeixen. Així doncs, no siguis gallina i endavant.
Comença aquesta interessant visita.



HORARI DE VISITES

Comença la visita a les 16:49 h i acaba a les 18:20 h. Quant de temps durarà la visita?



ARMADURA
(Recorda que per a solucionar aquesta activitat cal seguir els camins de fletxes. Gràcies.)


A l'entrada hi ha una armadura que s'ha pensat un nombre, després ha triplicat aquesta quantitat, tot seguit, al seu producte li ha sumat 5 unitats, després ha duplicat aquesta suma, al resultat li restat una desena, a continuació ha dividit entre 3 aquesta diferència i al quocient resultant li ha sumat una unitat. El resultat que li ha donat és 19. Quin nombre s'ha pensat l'armadura?


PONT LLEVADÍS
(Recorda que per a solucionar aquesta activitat també cal seguir els camins de fletxes. Moltes mercès.)
  •  (4 vegades el nombre n + 14) : 5 + 3 = 9
           Quin nombre fantasmagòric és "n"?

  •  3 vegades (m - 8) - 7 + 2/3 = 8/3
           Quin nombre és el fantasma de "m"?




PATI D'ARMES

  • Quin és el perímetre d'un pati d'armes rectangular que mesura 37,25 m de llarg per 24,80 m d'amplada?
  • Calcula l'àrea d'aquest pati d'armes.


TORRE DE L'HOMENATGE
  • 2,5 x 1000 = 
  • 45 : 100 =
  • ... x 100 = 7
  • 1 - ... = 0,51
  • 3,5 : ... = 0,35
Per què en els castells hi havia una torre que se li deia torre de l'homenatge?
Explica què és un vassall.



FOSSAT
  • 9 x 3 + 2 = 27 + 2 = 29
  • 8 + 7 x 4 =
  • (8 + 7) x 4 =
  • 15 - 7 x 2 =
  • 9 + 18 : 3 =
  • 4 x 7 + 9 x 6 =
Què són els fossats?
Explica també què són els merlets i les espitlleres? Il·lustra l'explicació amb alguna imatge.



MASMORRA
Només en podràs sortir si ets capaç de resoldre aquest quadrat màgic.
Col·loca els nombres 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 i 12 de tal manera que sumats verticalment, horitzontalment i en diagonal facin 24.


SALA GRAN
El rei juga una partida d'escacs a la sala gran.

Guanyen les negres a la tercera jugada. Ets capaç de trobar-la?

1. e4, Cc6 (El genet negre salta sense temença.)
2. g3, Cd4 (Galopa el corser fosc sense que ningú no el freni.)
3. Ce2??, ... (El rei blanc és poruc; anit va somiar fantasmes, per això es tapa i perd.)


FANTASMA!
Intenta solucionar aquest sudoku i comprovaràs de bo de bo que els fantasmes no existeixen.




EL POU

Analitza sintàcticament aquesta frase (subjecte, verbs, complements...).


Dins del pou un fantasma llegeix una novel·la de cavalleria.

Què és una novel·la de cavalleria?

Don Quixot de la Manxa és una novel·la de cavalleria?


DESCRIPCIÓ

Fes la descripció d'aquest castell.





I aquí s'acaba la visita. Esperem que l'estada en aquest castell us hagi complagut. Bona tarda.

15 comentaris:

  1. David ( Visca l Edat Mitjana ! ) diu :12 de març del 2012, a les 13:26

    No, Pol! Quin pal, no! Això és molt divertit! Tant que m'agrada a mi l'Edat Mitjana! M'encanten els cavallers, castells... Tinc tantes ganes de fer-ho! Per quan és! Encara que sé que segurament no serà.. fàcilet...! Vull fer-lo!
    Adéuuuuuu!

    ResponElimina
    Respostes
    1. estic amb tu david visca l'edat mitjana

      Elimina
  2. Toni abans de començar, m'he fixat que ha la primera frase hi ha una falta, posa "Avui et convidem a vistar aquest castell medieval", però està malament per què posa "Avui et comvidem a vistar", vistar no seria visitar?

    Contesta'm siusplau (i si no et plau, doncs...)

    Victòria

    ResponElimina
  3. No m'agraden les matemàtiques(Sóc la Joana)M'agrada molt On my own!12 de març del 2012, a les 18:43

    Toni això ho em de fer nosaltres?
    Espero que no perquè se'm donen malament les matemàtiques i els escacs.
    Adéu amics i amigues.
    PD: AH! per cert Laia.M ,he escrit un comentari abans que tu!
    Impressionant!Laia que et trobes bé? normalment hauries fet un comentari aquí!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Joana, algun dia havies de fer un comentari abans que la Laia M.
      Estic d'acord a mi també m'agrada On my own! Porò en tinc altres de preferides, sobre els Misarables! Va vinga anem al gra. !"Al grano, Al grano"! Doncs aquest treball, com he dit abans, m'agrada molt! Alguns pensareu... David que passat en que t'agrada molt l'Edat Mitjana! Però... és.... que....m'encanta l'historia (eh, relacionada entre dinosaures fins l'edat Mitjana), els altres apartats sobre l'edat Moderna i L'edat contemporania (oh, com és digui) no m'agraden gens ni MICA! Trobo que és massa aborrida per estar tota una classe explicant. Almenys l'edat Mitjana i l'època dels Dinosaures és més interessant. Es pot comentar més entre... els animals extingits i llegendes i mites gregs i temples romans i ... els famosos Jocs Olímpics...!

      P.D. És hora d'anar a dormir! Uuuuuuuuaaa! Bona nit! Ciaoooo!

      Elimina
    2. Estimada Joana des de l'Edat Medieval que jo escric comentaris però es que el cap de setmana no he posat comentaris per què estava en vaga general.Hahahahaha!!!!:)
      No m'agraden massa les matemàtiques,però el meu germà li encanten les matemàtiques i està aprenent les taules de multiplicar.La teva germana també ,oi David?¿?¿?¿Segurament sí.El meu germà se sap la del zero,u,dos i la del deu.Us estimo amics i amigues i el meu germà que està aquí mirant com poso els comentaris per això he dit l'ho de les taules!!!!
      El meu germà és molt bufó igual que tots els nens petitets i els vostres cosins petits que jo coneixo.
      (Aixó m'ho diu el Marc)Ell es especial perquè és el meu germà
      no se si té sentit això però es que ell només va a segon.
      Ara el meu germà diu que li sembla molt interessant aquest bloc i que li agrda molt aquestes pàgines de preadolescents ,és a dir,com nosaltres.

      Ciaooooo!!!!!(diu el David)

      Elimina
    3. David ( les taules de multiplicar són molt maques!)15 de març del 2012, a les 21:42

      Laia la meva germana Clara se sap més taules : la del 0,1,2,3,4,5 i la del 10. però encara li queden unes quantes. Adéuuuuu matemàtics!
      Bona nit i bna hora!

      Elimina
    4. Això no és un concurs!!!!!:)

      Elimina
  4. Toni, l'esquema de la història és obligatori la fagi? Siusplau! Que sóc capaç de fer-la sense haver de fer un esquema de què escriuré! Em faré l'esquema al cap, a no ser que em demanis el contrari!

    P.D.: Si et plau, respon, i si no,t'aguantes! Després no et podràs pas queixar!

    ResponElimina
  5. Marc Morante malato de la panxona i un mica del cap14 de març del 2012, a les 12:47

    Hola Toni. Ja em trobo millor. Jo per mi hagues vingut avui però la meva mare m'ha dit que no. Una cosa hi ha una falta a on diu:
    "Calcura l'àrea d'aquest pati d'armes" a lo del pati d'armes del prímetre i l'area no seria " Calcula l'àrea d'aquest pati d'armes". Bueno adeu fins dema, segurament.


    PD: compre a calçats munne sabates al millor preu i de la millor calitat. i tambe a la nostra pagina web:
    http://www.munne1941.com/esp/indexesp.php ( de manera llarga )
    munne1941.com ( de la manera curta )
    Al pagina web també pots comprar i la sabateria to porta a casa.

    ResponElimina
  6. També hi ha una falta a on diu:
    "Explica també què són els merlets i les espitlleres? Il·lustra l'expliació amb alguna imatge."
    A lo del fossat. Explicació porta c abans de la "a".

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Marc, pels teus comentaris i correccions. Quan un malaltó escriu, és que ja es troba millor. Em sembla que vaig escriure "calcura" perquè als malalts com tu se'ls ha de curar. Interessant la propaganda que ens envies. Això ja se sembla a "Ca l'Encant"; només falten les rebaixes.
      Espero que aquesta "expliació" es converteixi en una bona "explicació" dels meus errors.
      Bona tarda, serè capvespre, feliç vespre, santa nit i plàcid desvetllament.

      PD: Si mires al cel a l'hora foscant, veuràs Venus i Júpiter que gairebé es donen la mà.

      Elimina
  7. Toni dema no et presento el treball es per que no emb funcionava internet fins ara d'acord.Jo de totes formes ho intentare acabar i si no t'ho presento el dimarts

    ResponElimina
  8. Toni fent la teva feina sempre em dic "TOT VA BÉ!! perquè no s'em fagi tant llargaa!

    ResponElimina