dimecres, 4 d’abril del 2012

TORTELL DE PARAULES-10

NO PASSIS LA PARAULA

Per a l'Agustí que de matemàtiques
en sap un niu i de paraules noves també.

A. Superfície d'un polígon o d'un cercle.
B. Costat d'un triangle sobre el qual ens imaginem que descansa la figura.
C. La persona o l'equip que ha guanyat una competició esportiva.
D. Multiplicar per dos.
E. Barra de cera amb un ble que va cremant i que fa llum.
F. Lloc d'on surt aigua.
G. Recipient tancat on guardem les monedes que estalviem.
H. Una vint-i-quatrena part del dia.
I. Gutenberg la va inventar.
J. Sistema d'escriptura que en comptes de lletres utilitzava símbols.
K. Un petó d'Anglaterra.
L. On es fan investigacions i experiments científics.
M. Fets extraordinaris; Jesús en feia.

N. Mes de tardor.
O. Polígon de vuit costats.
P. Dividir.
Q. Si és mètric, equival a 100 quilos.
R. Tornar a viure.
S. Branca d'un cep o d'una parra.
T. Pastís rodó i foradat pel mig.
U. Habitant d'Ucraïna.
V.  Vidriera de colors.
W. Escriure en anglès.
X. Eina de fuster per serrar fusta, que s'utilitza agafant-lo pel mànec amb una sola mà.
Y. (Conte el dígraf ny.) Cria de l'ovella fins a l'edat d'un any.
Z. Si és blava, cal pagar per aparcar-hi el cotxe.

24 comentaris:

  1. David (apren italià) e dice:4 d’abril del 2012, a les 12:33

    Ui, ui, ui. No m'acabo de creure que facis fins el nùmero 10. No m'ho crec, ni m'ho creuré! Si cada trimestre fas 10...arribaràs fins a 30! No, no, no pot ser. Jo creia que faries fins a 100 o 1000. Perdó del 100 al 1000 hi ha una mica de diferència, no? Doncs, anem al gra, jo crec que farias més "No passis la paraula" que en Christian Gálvez (presentador oficial del "Passapalabra"). No sé si aquest bon home ho prepara ell però...no passa absolutament res. no vull rectficar res. Doncs això és el que us volia comentar fins ara. Per cert, pare, s'ha de fer? Ja ser que molts de vosaltres pensereu i direu: -Que tanoca que és el Daviid mira que tenir el seu pare a casa i no preguntar-li! És que m'agrada comentar el bloc. Oi que a vosaltres us agrada doncs a mi també!
    Adéuuuuuuuu i bona feina, bons tortells, bona setmana, bona...mona, bona Pasqua i....alguna cosa bona també. Ciaoooo (com diria el Ibrahimovic, tot enfadat per la derrota) També diria: -Sono molto arrabbiato per la sconfitta di questo partito. Ma è che il club Barça ha giocato meglio. 3-1. A veure si podeu traduir això, tranquils ara us ho tradueixo: -Estic molt enfadat per la derrota d'aquest partit. Però sé que el Barça ha jugat millor. El Ibra jo crec que diria això. Ara si CIAOOOOOO ! Addio amici e compagni. Aquesta frase si que no us la tradueixo: com diria el Lluís: -Espavileu-vos.
    Ara si que vaig a fer feina per que sinó mon pare......

    ResponElimina
    Respostes
    1. El misterioso ????????9 d’abril del 2012, a les 20:22

      david tas pasat deu pobles dels grans et tens que juvilar de fer comentaris perque treus totes les coses que dir

      pistes per descubrir qui soc.mancanta el menjar nomes amb aixo ja en teniu de sobres a i no soc el job no m'hagradan las mates i vic el costat del cole

      Elimina
  2. Ui, si que m'he enrollat. Però no és massa llarg! Amics que sé Italià. Tant que em costen els idiomes... Vinga fora mandra i a llegir el meu comentari. Ai perdoneu que m'he copiat del meu pare en escriure: Fora mandra.

    ResponElimina
  3. David, no t'has copiat de ton pare el "fora mandra" és genètic!




    Mar

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es veritat! El fons es molt maco!!!!

      Elimina
  4. Toni ja ho he fet!

    ResponElimina
  5. Merci toni per fi une pagine.me liat vritat.

    adeu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. augus amb sembla que amb soperes tu amb las faltas

      Elimina
    2. ui perdo agus se m'ha escapat una u

      Elimina
    3. ya ho se i hu he fet a posta.

      Elimina
    4. Segur segur no ho has fet a posta

      Seguint el passos de el 1 algu jo sere el 2 algu jajaja el meu nom es ...
      descobri-ho

      Elimina
  6. Hola, feia molt de temps que no comentava. Sóc el famós entre vosaltres "ALGÚ". Només volia expressar elogis per aquest fons de pantalla. Expressa frescor, primaveror i els colors són impecables. Fa que aquest bloc sigui més modern i més "net". Bé Toni, sé que mai m'he dirigit a vostè, però m'agradaria que em dediqués una pàgina a mi. Sóc el Senyor ALGÚ.

    Moltes gràcies per tot, espero amb impaciència una resposta.
    SIGNAT,

    ALGÚ.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, senyor Algú, per "les seves floretes" envers el fons de pantalla del nostre bloc. Esperem poder atendre'l ben aviat. Ah!, i també desitgem que la nostra nova pàgina respongui a les seves expectatives i sigui del seu agrat. Hi ha alumnes que prefereixen "una amanida matemàtico-primaveral i altres es decanten pels "pastissos ensucrats amb jocs i llengua del país". En tot cas, estimat senyor Algú, a vostè com que li deu agradar tot, serà obsequiat sense trigança.

      Elimina
    2. LaIA (TAMBÉ M'AVORREIXO ,Joanaaaaa!!!) satisfeta de si mateixa diu:11 d’abril del 2012, a les 20:14

      Una cosa Senyor ALGÚ dongui'm una pista ets senyor o senyora.
      I alguna pisteta més!!!! :)

      Estic a casa preparant la recerca.Quin rotllo!!!!!!!

      Elimina
  7. Qui ets algú??¿?¿?¿?¿

    ResponElimina
  8. Hola sóc una nena de Vilafranca del Penedès i he trobat per casualitat aquesta pàgina m'agradaria que m'expliquesiu cosesçç sobre el Toni qui es aquest que surt a tots els comentaris.Itambé us voldria conèixer!!!!!Digue-me els vostres noms porfi.

    A10. Em dic Lucy de Lucia.

    ResponElimina
  9. El Toni es el profesor de la classe de 6èB,del col·legi Sant Vicenç.
    Ell va ser el creador d'aquest bloc,quan anava a 5èB.
    Fa un any i una mique mès que el va crea.
    Serveix per apedre coses i saber buscar sense copiar i pegar.
    Avegades els travall son molt llarc i tardes vastant en fero.
    Però casi sermpre apren una cosa.

    ResponElimina
  10. Hola! Em dic David! Aquest bloc és del cicle superior de primària de la nostra escola Col·legi Sant Vicenç. Sóm de Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat). El Toni és el nostre professor de català, matemàtiques i medi. És ell qui va crear-lo. Va ser, també el professor de 1r i 2n i ara de 6è ( i és també el meu pare ). De quin curs ets? Si en vols coneixer mira la pàgina del bloc: SANT LLORENÇ DE MUNT I L'OBAC a l'apartat de març. Allà hi veuràs fotografies i comentaris graciosos. Llegeix-lo. Aquest nom de XAMPIMENTOLS, tan estrany, ve dels noms de les clases de 5è de l'any passat: Xampi-Mentols = Xampimentols!!! Espero que escriguis més Lucy.
    Adéuuuuuuuuu amics!

    ResponElimina
  11. qui ets lucy???
    aaaaaaaaaah i lusy que mas!!!
    de parte de joel i joan

    ResponElimina
  12. qui ets lucy

    amb dic job

    ResponElimina
  13. Hola lucy! hem dic Oriol vaig a 6é, en serio que ets de vilafranca?? Com has trobat aquest bloc, perque si t'agraden molt les mates, català, historia... es el llloc exacte aquest bueno adéu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Lucy, el professor, i tutor, i "matemàtic, i filosof", i crador de blogs amb noms extranys (TONI, ANTONI), diu que el bloc, no serveix de xat... HO SABEM PER EXPERIENCIA.
      Però no passa res perque no ho sabies. Buneo, espero que segueixis aquest BLOC, tant com nosaltres. I que ho passis molt bé amb tantes mates i coses rares...
      Vicctòria

      Elimina