dimecres, 9 de febrer del 2011

FILOSOFIA (III PART)

PITÀGORES


Aquest gran pensador continua essent famós pel seu teorema dels triangles rectangles.

Què és un triangle rectangle?(Contesta sisplau.)


De fet, Pitàgores estava obsessionat amb els nombres.
Pensava que la realitat podia explicar-se mitjançant les matemàtiques. També va descobrir una relació entre les matemàtiques i la música, i va elaborar una teoria sobre l'harmonia de l'univers.

TEOREMA DE PITÀGORES 


El segment a es diu hipotenusa.
Els segments b i c són els catets.
Fixa't que la suma dels quadrats del catets és igual al quadrat de la hipotenusa.
9 + 16 = 25

BON DIA, SENYOR PITÀGORES
Dibuixa un triangle amb aquestes dades:
AB = 10 cm                                      BC = 6 cm                                      CA = 8 cm

És un triangle rectangle?

Tot seguit fes un quadrat a cada costat del triangle. (Observa el dibuix anterior.)
En acabat, suma la superfície dels dos quadrats formats pels costats dels catets.
Comprova que aquesta suma equival a la superfície del quadrat de la hipotenusa.

Moltes gràcies, senyor  Pitàgores!


          

10 comentaris:

  1. De moment, Alex, no cal fer res. Si vols llegir la informació, ho pots fer. En aquest bloc no hi ha cap pàgina prohibida.

    ResponElimina
  2. BONA TARDA TONI: ENCARA ESTIC MALALT, TINC BRONQUITIS ASMATICA. PER SORT EL EDU EM PORTA ELS DEURES.FINS AVIAT

    ResponElimina
  3. Mira Toni avui a la classe de musica(extrascolar) tenia un dubte sobre qui habia fet els tons o semitons. El profe ha dit que era un filosof important pero no s'enrecordava qui era i jo he dit Pitagores i m'ha dit que era veritat i m'ha felicitat. M'ha dit que amb una corda es feia no se que i pasava una cosa.

    ResponElimina
  4. Aquesta cançoneta de Pitàgores s'enganxa : de teorema de Pitágoras poderemos desifrar... quantes parts de filosofia faràs ???

    ResponElimina
  5. Pol, desitjo que et recuperis ràpid. Estic content que l'Edu et porti la feina. Si tens dubtes, després a l'escola ja els solucionarem.

    Marc, m'alegro que la filosofia i les matemàtiques t'ajudin a respondre bé a classe de música.

    David, vigila que la cançoneta no se t'enganxi a la flauta. Ara toqueu l'Himne a l'Alegria i Beethoven s'enfadaria.
    Quantes parts hi haurà? Més d'una i menys de mil.

    ResponElimina
  6. Moltes gracies espero veni el dilluns adeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

    ResponElimina
  7. Toni em sembla que t'has equivocat a la paraula "essent" sota la fotografia de Pitàgores, o soc jo que mai le escoltada.
    Adeu.

    ResponElimina