dimecres, 9 de febrer del 2011

FILOSOFIA (IV PART)

HERÀCLIT
Igual que Tales, Heràclit també es va preocupar pel canvi.
De fet va observar que tot canviava d'un segon a l'altre.
A això es referia quan va dir que no et pots submergir dues vegades al mateix riu.
"En el mateix riu entrem i no entrem perquè som i no som els mateixos."

Per què creus que Heràclit va afirmar que no et pots submergir dues vegades al mateix riu?

Heràclit buscava una substància bàsica que expliqués el canvi de les coses.
Finalment va decidir que aquesta substància havia de ser el foc.
El foc té una aparença estable, però canvia tot el que toca.

La seva visió del món era que tot estava sotmès a un constant estat de creació i de destrucció.
També va descobrir una lògica darrere de cada cosa, una espècie de balança còsmica.
Considerava que sense hivern no podia haver-hi primavera.

8 comentaris:

  1. toni encara ens marageras em tantes filosofias 1,2,3 i 4

    ResponElimina
  2. Ui ui ui, quanta filosofia. Segurament (normal) que arribaràs a 1000000 de filosofia o encara més!
    Aquest "encara més" em recorda a l'obra de teatre "els tres botons"(a segon) quant parla el rei diu: "el cor és petit com un puny però si un vol a dins i cap tota la gent d'aquest món o encara més", m'enracordo perque jo feia de rei!

    ResponElimina
  3. Toni ja és la cinquena filosofia,quantas faras.
    Si segueixes aixì arribaras a la filosofia xx.

    ResponElimina
  4. Toni t'has equivocat ficant " ... va descobrir uma" uma esta malament em sembla clar yo u corretgire a la meva fulla.
    Adeu fins dilluns.

    ResponElimina
  5. Toni al final de fer els capítols de filosofia en sabre tanta com ma mare.
    Per què no estic fent els deures?
    Doncs... és que... jo estava mirant els biblioglífics... i ... ADÉU!!!!

    ResponElimina
  6. David i jo feia de tres botons,quans recors.......

    ResponElimina
  7. L'anonim soc jo l'Oriol de 6 è A

    ResponElimina
  8. Toni no se si soc pero trobo que aquest noi parla molt raro.



    PD:Soc l'Oriol per qui no li hagi quedat clar.

    ResponElimina