divendres, 25 de febrer del 2011

JAUME CELA

Si Déu vol, el proper 25 de maig vindrà a la nostra escola el conegut escriptor Jaume Cela.

Els companys i companyes de 6è llegiran EL LLADRE D'OMBRES i nosaltres, els de cinquè, llegirem, llegirem...

Endevina endevinalla,
quin títol té el llibre que divertirà la jovenalla?

Amb altres paraules, quin llibre llegirem els de cinquè?

PISTES:
1. El títol del llibre rima amb aquest: UNA RIALLA DIFERENT.
2. El protagonista té relació amb aquesta cançó:


Il COCCODRILLO COME FA
Oggi tutti insieme
cercheremo di imparare
come fanno per parlare
fra di loro gli animali.
come fa il cane? bau bau
e il gatto? miao
l' asinello? hi hoo hi hoo
la mucca? muuuuu...!
la rana? cra cra
la pecora? beee...!
e il coccodrillo?...
e il coccodrillo?...
boh..!

Il coccodrillo come fa
non c'è nessuno che lo sa
si dice mangi troppo
non metta mai il cappotto
che con i denti punga
che molto spesso pianga
però quand' è tranquillo come fa sto coccodrillo?...

Il coccodrillo come fa
non c'è nessuno che lo sa
si arrabbia ma non strilla
sorseggia camomilla
e mezzo addormentato se ne va.
guardo sui giornali
non c'è scritto niente
sembra che il problema non importi... A chi?
alla gente
ma se per caso al mondo
c'è qualcuno che lo sa
la mia domanda è ancora questa qua!

Il coccodrillo come fa
non c'è nessuno che lo sa
si dice mangi troppo
non metta mai il cappotto
che con i denti punga
che molto spesso pianga
però quand' è tranquillo come fa sto coccodrillo?...

Il coccodrillo come fa
non c'è nessuno che lo sa
si arrabbia ma non strilla
sorseggia camomilla
e mezzo addormentato se ne va.

Adesso ripetiamo se vogliamo ricordare
come fanno per parlare
tra di loro gli animali
come fa il cane? bau bau
e il gatto? miao
l' asinello? hi hoo hi hoo
la mucca? muuuuu...!
la rana? cra cra
la pecora? beee...!
e il coccodrillo?...
e il coccodrillo?...
boh..!

Il coccodrillo come fa
non c'è nessuno che lo sa
si dice mangi troppo
non metta mai il cappotto
che con i denti punga
che molto spesso pianga
però quand' è tranquillo come fa sto coccodrillo?...

Il coccodrillo come fa
non c'è nessuno che lo sa
si arrabbia ma non strilla
sorseggia camomilla
e mezzo addormentato se ne va.
allora, avete capito come fa il coccodrillo?
lui mezzo addormentato se ne va!



Zecchino d'oro és un prestigiós festival infantil que va tenir lloc per primera vegada el 1959 a la ciutat de Milà. En aquest festival s'interpreten cançons inspirades en valors de germanor, alegria i pau.

14 comentaris:

  1. TONI EL NEN PETIT ES MOLT BONIC I LA CANÇO M'AGRADA MOLT.

    ADEU I FINS DILLUNS

    ResponElimina
  2. El video és molt però que molt divertit.
    Jo ja l'havia vist aquest video, però que tè a veure amb Jaume Cela? Que divertit pots cantar la cançó, esclar hi ha la divertidissima lletra.
    Adééuuu amiguets i amiguetes!
    Acabo amb una pregunteta:Us va agradar el somni de GAUSS, 1855?

    ResponElimina
  3. TONI A CLASSE HAS DIT QUE ES TENIA QUE FER AIXO A LA LLIBRETA?

    CONTESTAM SIUSPLAU ADEU.

    ResponElimina
  4. YO U FARE AMB ORDINADOR PER SIACAS ADEU

    ResponElimina
  5. Qui és "pokemo inazuma ileven i coses que m'agraden"? Qui sigui que sàpiga: s'escriu: pokemon inazuma eleven i coses que m'agraden.

    Qui carai és "pato"?

    ResponElimina
  6. Toni s'ha de posar la lletra de la cançó?
    Per cert la cançó es molt divertida!!=)

    ResponElimina
  7. Visca ja he acabat Jaume Cela (total només és tè que fer una endivinalla i prou). Ja em ser l'endivinalla és molt però que molt fàcileta, jo em pensava que aquesta feina seria molt.. llarga però és molt...curteta (millor). Tinc ganes que posis feines d'aquestes, com tangram, escacs, endivinalles, sudokus... són feines com jo sempre sempre dic divertides, fàcils, brillants, fantastiques...i en el cas dels escacs com deia Bobby Fisher: "els escacs són art". A la cançó no cal dir-ho és... super, hiper divertida (jo aquesta cançó ja la coneixía, esclar a la meva germana petita li posavem cançons de Zecchino d'oro). També hi han altres cançonetes molt divertides, espero que les posis. Ah per cert això que vaig a dir ara no té res a veure amb Jaume Cela ,quan veurem la pel·lícula de Bobby Fisher??? Jo la vaig veure però no tota. Estic intrigat per veure com acaba la gran , impressionant pel·lícula d'escacs. Adéuuu amics i amigues, vull dir: Adéuu amiguets i amiguetes jo el tangram el vaig coneixer quan era petit , ja començava a fer figuretes de tangram i ara m'agrada moltíssim el tangram i els escacs. Jo de vegades m'entreno a jugar a escacs i també tinc una pila de figuretes de tangram... Ara sí amiguets i amiguetes adéuu i molt bona nit i que somieu amb ... coses relacinades de tangram, escacs, endivinalles, sudokus... estic molt massa cansat per fer un altre somni super larg sinó el comentari seria hiper llarg. Áquest comentari és molt curtet, ja faré un més llarg hahaha. Ara sí bona nit i adéuu amiguets i amiguetes !!! Que somieu... molt! :) :) :)!!!

    ResponElimina
  8. Jo també l'he fet era curt i fácil.
    "El cocodrilo come fa" m'ha fet riure molt i se m´ha enganxat el ritme i la lletra,jajjajaja!!jajaja!!Divertidissim!
    Toni una pregunta: cuan veurem la pelicula aquella que ens vas dir que veuriem?
    Es que com ami m'encanta veure pelicules i jugar als escacs,es aquella pelicula que es titula:"EN BUSCA DE BOBBY FISHER".I com a dit el David i també va dir Bobby Fisher:"els escacs són art"
    L'endivinalla es molt però que molt fácil!
    ADEU!
    PD:Jo no le vist mai la pelicula però he escultat a parlar d'ella!

    ResponElimina