dimecres, 29 de febrer del 2012

TORTELL DE PARAULES-07

NO PASSIS LA PARAULA

Per al Jairo que a les tardes es queda a la biblioteca
i menja "tortells de paraules".

A. Aparell que mesura la velocitat del vent.
B. Part d'un ocell que li serveix per agafar els aliments.
C. On s'ajunten la mà i el braç.
D. Fruit petit i allargat, molt dolç, que fan algunes palmeres.
E. Energia que circula a través de fils elèctrics.
F. Arbre caducifoli que viu en llocs humits.
G. Personatge fabulós, molt alt i molt fort.
H. Carn picada presentada en forma arrodonida i plana.
I. Mineral o objecte que atrau el ferro.
J. Planta de tiges llargues i primes que viu en llocs humits.
K. Persona que ataca l'enemic encara que hagi de morir-hi ell.
L. Matèria fosa que surt d'un volcà.
M. Rei.
N. Llibre que explica una història inventada.
O. Part humida i poc assolellada d'una muntanya.
P. Persona que sap conduir i maniobrar un avió.
Q. Salsa vermella, de tomàquet amb vinagre, sal, suc de llimona, etc.
R. Planta que fa una arrel semblant a la del nap, però més grossa, que es cultiva per treure'n sucre.
S. Tallar el blat.
T. Prendre una petita quantitat d'un menjar per comprovar quin gust té.
U. Vestit igual per a tothom qui treballa en un lloc o va en una mateixa escola.
V.  Substància que s'injecta o es pren una persona per evitar una malaltia.
W. Un color anglès.
X. Qualsevol dels signes que serveixen per representar els nombres.
Y. (Conté el dígraf "ny".)  Adverbi de lloc; indica que es troba a una gran distància.
Z. Darrera lletra de l'abecedari.

19 comentaris:

  1. Holaaa Toni!!!!Seria molt raro si es menjés "tortells de paraules"no?¿?¿?

    PD:Vaig a fer lo del dimarts del bloc BONS LECTORS.

    ResponElimina
  2. Escolta,que sóc la única que fa comentaris?

    ResponElimina
  3. Laia, no ets l'única jo també en faig, però sembla que sigui la teva feina escriure al bloc.
    Aquest tortell m'obre la gana. Tinc més ganes de menjar'mel que no de fer aquesta feina. Pare: no et desepcionis. També m'agrada la feina, tranquil.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si es la meva feina hahaha!!!

      Elimina
    2. Senyor gran detectiu. Hauràs descobert que no sóc el Pere Joan, no?

      Signat,
      ALGÚ

      Elimina
    3. Ara en serio, aquest d'aquí no he sigut jo!

      P.D.: Toni, no sé la J

      Elimina
    4. Pere Joan, MAI HAS SIGUT TU. I si "ho has sigut"...ets un mentider! Sempre he estat jo el que signava això.

      Signat,
      ALGÚ

      Elimina
  4. Hola! Jo també faig els Tortells de paraules! Toni, mira't el correu electrònic que t'he enviat les solucions... Fins demà!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies. La presentació és excel·lent. Els colors ajuden a descobrir millor les respostes i a memoritzar millor l'escriptura de la paraula.

      Elimina
  5. Ho vaig acabar ahir.Sé que és molt d'hora,però es que així el diumenge no haig de fer deures,que fa mandra!!!!!
    PD:Vaig a fer Gauss1885-03 :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Pues very buel manuel(laia).

      Elimina
    2. Que fas?
      PD:Estic a punt d'acabar GAUSS1855-03

      Elimina
  6. Toni en la D,al final de la frase que acaba en palmeres no te punt.
    (Fica el punt)
    Adeu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Laura.
      A l'escola et notem a faltar. T'esperem.

      Elimina
  7. bona nit a tots i o sento paula torrobo bon gauus

    ResponElimina
  8. bona nit a tots i von gauss. paula no to robo nomes et penc la frase per abui

    ResponElimina
  9. toni dedicam una pagina en el millor bloc del mon

    ResponElimina