divendres, 24 de febrer del 2012

GAUSS 1855-02

TORTELL GAUSSIÀ / NO PASSIS LA PARAULA

Al Gerard Pérez, bon dibuixant,
amic de Gauss i de l'artística geometria.

A. Segment que va des del centre d'un polígon regular al punt mitjà d'un dels seus costats i, per tant, és perpendicular al costat del polígon.
B. Semirecta que divideix un angle en dos angles iguals.
C. Costat d'un triangle rectangle.
D. La corda més llarga d'una circumferència.
E. Triangle que té tots els costats iguals.
F. Termes d'una multiplicació, és a dir, els nombres que es multipliquen.
G. Euclides en va ser el pare.
H. Costat més llarg d'un triangle rectangle.
I. Triangle que té dos costats iguals.
J. Ho va ser Gauss quan tenia 18 anys.
K. Cent decàmetres de manera abreujada.
L. "Dos pi erra"  ho és de la circumferència.
M. Recta perpendicular a un segment que el divideix en dues parts iguals.

N. Ho són aquests nombres: u, dos, tres, quatre, cinc, sis, set, vuit, nou...
O. Nombre primer.
P. Quadrilàter que té els costats oposats paral·lels.
Q. L'únic quadrilàter regular.
R. Figura plana que té els quatre costats iguals, però no els seus angles.
S. Termes d'una suma.
T. Recta que toca en un sol punt la circumferència.
U. Lloc on s'imparteixen estudis superiors.
V. Nou al quadrat.
W. Ho són 168 hores angleses.
X. Parlar per passar l'estona; Gauss no ho feia.
Y. (Conté aquesta lletra.) El 1855 ho va ser.
Z. Nombre enter.

24 comentaris:

  1. que chuloo el fondo i tot l'ho altte

    ResponElimina
  2. Peeeeerfi el Toni ha camviat el fons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Per fi cambies el fons es molt xulo!!!!:)

      Elimina
  3. Laia %%%%♥ Marcè%%%%:)24 de febrer del 2012, a les 14:38

    Toni hi ha un queno el sé la J però no canvis res que ja ho he fet.
    PD:No canvis ni una coma.Hahahaha!!!!:)

    ResponElimina
  4. Els fons no m'acaba de fer el pes. ës bonic però... Aquest apartat ara mateix el fig.
    Tinc un problema m'acaben d'enbenar la mà dreta i els meus pares diuen que no puc fer els deures!!! Hauré de fer els deures a l'ordinador, i tants que en tinc...
    Adéuuuu amics i amigues. Com diu la Paula: BON GAUSS !

    P.D :No m'he trencat la mà! Per sort.

    ResponElimina
    Respostes
    1. David,espero que et recuperis. Que t'ha dit el metge?
      Canvio de tema...Toni, no em sé tres paraules.

      Adéu!!

      Mar

      Elimina
  5. No m'agrada el fons. Ja no és tradicional de "Xampimentols". Si vols canviar el fons, posa alguna cosa que tingui a veure...com imatges de l'escola o algo així. No m'agrada aquest fons. He entrat a xampimentols i pensava que m'havia equivocat. NO M'AGRADA ¬¬'

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'havia deixat de dir una cosa: Toni, has de tenir en compte que amb aquest fons, les coses escrites a la dreta (pàgines, altres direccions, subpàgines...) no es veuen. Tingue-ho present. Per cert, em faré dir "Algú" i mai us revelaré la meva identitat.

      PD: TREU AQUEST HORRORÓS FONS JA!

      Elimina
    2. Tranquil·litat "Algú"! Els continguts són els mateixos! :D :)

      Elimina
    3. Mar, el metge m'ha dit que tinc una...capsulitis (inflamació en el múscul). M'han dit que he de portar la bena tota una setmana, però mon pare diu que no calen tants dies, que em tres ja n'hi ha prou. Em costarà molt fer els deures perquè sóc dretà!
      Senyor "Algú": pel vocabulari i sense faltes, ja sé qui ets....ets....ets. Suposo que ara em deixaràs revelar la teva identitat. Ets el Pere Joan! Pere Joan sóc un bon detectiu, jo. Has de vigilar amb mi. Sóc tant bon detectiu com Sherlock Holmes. O potser no...
      Canvio de tema només em cal estudiar EL TORTELL GAUSSIÀ!

      Adéuuuu amiguets i amiguetes, sóc molt bo detectiu jo.
      P.D. Pere Joan a mi tampoc no em fa el pes el fons! Jo i el meu pare hem descobert que aquesta foto és L'EVEREST! Ara sabent això ja m'agrada més.

      Elimina
    4. Senyor David (gran detectiu) no tens prou pistes per a treure aquestes conclusions. Respecte el teu nom entre parèntesis, crec que t'equivoques. No em preguntis qui sóc: la única resposta que et donaré serà negativa.

      Signat,
      ALGÚ

      Elimina
    5. Recoperat David!!!!!:)

      Elimina
  6. Es maquisim el fons Toni
    Job

    ResponElimina
  7. que bonic el fons Toni !!!!!!!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  8. Toni, no em se la lletra 'Y' , he buscat a tot arreu.
    Ajuda'm.

    OLGA CATALÁN

    ResponElimina
    Respostes
    1. Olga és molt fàcil.Es més fàcil del que et penses et dic una pista :
      mes,dia més llarg com seria?

      Elimina
  9. David,com que no t'acaba de fer el pes? Si es maquisim!! Ami m'arriba a relaxar amb els núbols al vultant de la montanya..
    Canviu de tema,d'això de Gauss,m'he deixat agunas,pero molt poques.
    PD:Recuperat David:)

    ResponElimina
  10. David (estic de pega per la bena) diu:26 de febrer del 2012, a les 20:55

    Laia i Sara, gràcies.
    Encara tinc de portar la bena més dies (demà encara la portaré).
    sara saps quina és aquesta muntanya és l'Everest! Ho vaig descbrir amb el meu pare.
    Addéuuuu i bon Gauss!

    P.D : Pere Joan (Algú) tothom sap que ets tu.----- bonic rodoli, oi?

    ResponElimina
  11. toni la a no me la se!!!!

    digamooooooooooo.

    p.d.: ajudaaaaaaa

    ResponElimina
  12. Es l'Everest la montanya del fons :)!!

    ResponElimina