dimecres, 8 de febrer del 2012

TORTELL DE PARAULES -03

NO PASSIS LA PARAULA

Al Joel López, coneixedor des de petit
dels secrets de la natura.

A. Abecedari.
B. Planta de la qual s'obté la farina.
C. Segment que uneix dos punts qualssevol de la circumferència.
D. Feble.
E. Dispositiu per a connectar un aparell a la xarxa elèctrica.
F. Elevació anormal de la temperatura del cos.
G. Au de color blanc, amb les ales llargues, que s'alimenta de peixos.
H. Mamífer africà o asiàtic, de vida nocturna; sol alimentar-se de carronya.
I. Una part de terra envoltada d'aigua.
J. Persona que administra justícia.
K. País africà.
L. Mesura de capacitat.
M. Triturar el menjar.

N. Anar a fons una embarcació.
O. Punt cardinal on es pon el Sol.
P. Metall gris blavós, tou i molt pesant.
Q. Conjunt de fulls de paper.
R. Dir el Parenostre.
S. Element gramatical que fa l'acció del verb.
T. Mil quilos.
U. Animal fantàstic en forma de cavall amb una banya llarga i recta al front.
V. Una part d'una tira còmica.
W. Sistema que permet buscar i visualitzar informació a Internet.
X. Establiment on es venen productes elaborats en carn de porc.
Y. (Comença pel dígraf "ny".) Ocell de color gris terrós i blanc, semblant a l'estruç.
Z. Ciència que estudia els animals.



7 comentaris:

  1. Toni avui t´has llevat molt d´hora veritat?
    Això se´ràn deures per demà veritat?
    Tots els tortells són molt xulos(no sé si existeix aquesta paraula en català) i divertits.
    PD:Toni no cal que et llevis tan d´hora per posar coses al bloc.Siusplau.

    ResponElimina
  2. No vaig a dormir tard ni em llevo d'hora; o potser una cosa és certa i l'altra no, o fins i tot hi ha la possibilitat que les dues frases siguin falses. M'agrada contemplar, al capvespre fred, la lluïssor de Venus i Júpiter i a la nit la Lluna lluneta glaçada glaçadeta amb els meus alumnes patinant sobre gel; i què me'n dieu d'Orió, aquella bella constel·lació de la qual admiro les seves tres estrelletes; i a mitjanit traço arcs amb compassos astronòmics que uneixen estels i escolto la música de les galàxies llunyanes; i encara, de matinada, m'agrada mirar el robí de Mart davant del balcó de casa. Aleshores, quan faig el bloc? Resposta: el bloc es fa sol! Es fa sol! SOL! És clar, quan fa SOL! SOOOOL! Que bonic es veure el carro de foc del Sol enlairar-se per la volta celeste! I aleshores, quan dormo?

    ResponElimina
    Respostes
    1. l...a...i...e...t...a... m...a...r...c...è...8 de febrer del 2012, a les 19:41

      Deus dormir...a les sis que no hi ha sol ni està fosc jajajajjaja.
      PD:Començó a fer això potser t'ho donc demà per qè així no ho hauré de fer un altre dia ,"no et deixis per demà tot el que puguis fer avui" o algú així diu aquella dita.

      PD:Diumenge va nevar poc però va nevar algú ho va veure?¿?¿?¿?¿?

      Elimina
    2. David (m'agrada l'astronomia!)9 de febrer del 2012, a les 21:48

      Molt bé, pare! Almenys fas alguna cosa més fàcileta en el bloc. Fins quin TORTELL DE PARAULES arribaràs? Si jo hagués d'apostar, apostaria per 100 o 1000 apartats. Tu ets capaç a tot. A mi aquests apartats de TORTELL DE PARAULES m' agraden molt. És una bona feina per aprendre vocabulari.Jo també quan miro Júpiter, Venus i la Lluna penso..."i si fem una segments que uneixin Júpiter, Venus i la Lluna? Llavors podriem fer les mediatrius i amb el punt que ens surt podriem fer una circumferència al qual passes per Júpiter, Venus i la Lluna! Algú de la classe pensarà que tinc massa imaginació i que penso tonteries.
      A mi m'agrada bastant l'astronomia (planetes, univers, constel·lacions).


      P.D:Has tingut una idea ben enginyiosa al posar això de "No passis la paraula".

      Elimina
  3. I tu qui ets?
    Sí,Laia jo també ho vaig veure.

    ResponElimina
  4. David, estic amb tu en tot aixo que dius que en els tortells de parlaules s'apren molt de vocabulari,ami tambè m'agrada molt!!!!!! I repeteixo pregunta, fins on arribaras???

    ResponElimina