dilluns, 27 de febrer del 2012

TORTELL DE PARAULES-06

NO PASSIS LA PARAULA

Per a la Sara que, des de fa més d'un any,
fa comentaris al bloc.

A. Animals vertebrats que tant poden viure a l'aigua com a terra.
B. Període de dos anys.
C. Bastó amb ornaments que simbolitza el poder i l'autoritat d'un rei.
D. Nombre primer més petit que set.
E. Llargada d'una embarcació.
F. Estri que serveix per aguantar partitures.
G. Mineral que serveix per fabricar les mines dels llapis.
H. Dues vocals seguides que formen dues síl·labes.
I. Persona que no té la culpa d'una cosa, que no ha fet cap mal.
J. Bosc amb molts arbres i moltes plantes que es troba als països tropicals.
K. En anglès el verb "saber".
L. Lloc on es fan investigacions i experiments científics.
M. Local que serveix per guardar-hi diferents productes.

N. Gas de l'aire.
O. Camí que fa un astre al voltant d'un altre astre.
P. Estri de cuina on es fregeixen els aliments.
Q. Cant del gall.
R. La granota ho fa.
S. Pedra preciosa de color blau.
T. Teixit de fil molt prim que fan les aranyes per caçar.
U. Crit llarg i trist d'un llop o d'un gos.
V.  Conducte que porta la sang del cos fins al cor.
W. Aigua anglesa.
X. Cantonada d'un edifici que en lloc d'acabar en un angle recte acaba en dos angles obtusos.
Y. (Conté el dígraf "ny".) Bolet rodó i blanquinós que es pot cultivar.  
Z. Persona que ha estudiat zoologia.

8 comentaris:

  1. Toni ja ho he fet però es una mica aborrit.

    ResponElimina
  2. Toni,es bastant fàcilet!!!

    PD:Eureka!!!!! he aconseguit fer una que no em sortia!Ui!Perdò m'ha vingut una directa es que tot el que dic ho escric.(sinò no se que posar)Hahahahaha XD.Estic aquí amb el meu germà contemplant aquest meravellós món dels "friquis" del bloc "xampimentols".

    ResponElimina
  3. Toni perfi canvies el fonss de pantalla ja m'estava cansant del mar ;) aquest d'ara m'encanta!!!!!



    PD: Sóc el Oriol Moreno

    ResponElimina
  4. Toni estàs incorporant el anglès al teu vocabulari!!!

    ResponElimina
  5. Toni,gracies per dedicarme aquesta página de bloc! Ami desde fa molt que no hem dedicaves una página. Moltes gracies!! En aquets tortells de paraules que fas hi aprenem moltes paraules diferents,moltes ja les sabem pero hi ha d'algunes que hem de rumiar una mica,pero al final surt la paraula.
    Com diu la Clàudia B. Toni ara jastas aprenent bastant de anglès en el teu vocabulari perque cada vegada ens fiques més anglès en els teus treballs. Ami m'agrada molt l'angles, It's very funny :) !!
    Eureka!!!! Laia M. jo també he averiguat paraulas que no hem sabia, fantastic!
    Toni cuan et cansaras de posar tortells de paraules? Ami m'agraden no es per res pero, hi ha bastans.
    En el llibre de la casa de l'angel de la guarda surten algunes paraules semblants a les que tu fiques Toni(Parlo de tots els treballs)
    Estic ficant aquest comentari tant llarg perque estic conententa,de que perfi m'ha dedicat questa página:D
    Adeu amiguets..! B0N GAUS!!!!
    PD:Espero que us suertin totes les paraules bé.

    ResponElimina