dijous, 2 de febrer del 2012

TORTELL DE PARAULES -02

NO PASSIS LA PARAULA

Al Marc Sola, íntim amic de la geografia;
quan feia segon ja viatjava pels cinc continents dels mapes de la classe,
i  coneixia la meitat de les ciutats del món. 

A. Primera claror del dia.
B. Capital d'Alemanya.
C. Cadascuna de les parts en què es divideix una novel·la.
D. Ball.
E. Petita serp verinosa.
F. Eina per a segar.
G. Forma verbal no personal.
H. Narració ordenada dels esdeveniments del passat.
I. Molt gran.
J. Lloc ple de flors i plantes ornamentals.
K. Esport de lluita.
L. Mamífer carnisser semblant als gats; les seves orelles acaben en un pinzell de pèls negres.
M. Mapa de tota la superfície de la Terra.

N. Fill d'un germà o germana.
O. Que no deixa passar la llum.
P. Pell d'animal preparada per a escriure-hi.
Q. Unitat de longitud equivalent a mil metres.
R. Instrument que serveix per a comptar el temps.
S. Ciutat andalusa; hi passa el riu Guadalquivir.
T. Recta que toca en un sol punt la circumferència.
U. Conjunt de totes les coses existents.
V. Bou o vaca que té menys d'un any.
W. Compositor alemany de drames musicals.
X. Petit.
Y. (Conté aquesta lletra.) Llavor del pi.
Z. Si el poses a l'esquerra, no té cap valor.



30 comentaris:

  1. bisca un paso palabra
    job

    ResponElimina
    Respostes
    1. Job!!!
      Primera falta "Visca" s'escriu amb "v".
      Segona falta al començar es posa majúscula.
      Tercera falta al final de paraula punt.
      Quarta falta molt greu: EL TEU NOM ÉS UN NOM PROPI.
      Cinquena falta en català no és diu "palabra" es diu "paraula".
      Sisena falta (bé aquesta no és una falta però...): No és un "Passa paraula" és un "No passis la paraula"!!!
      -Job, a les rabaixes venen ortografia a molt bon preu.
      6 quilos per 1 euro. Només cal que compris 6 quilos = 6 faltes.

      P.D. Job hi ha tots els nens de la meva classe:
      Aquest no s'ha de FER!!!
      Aquest NO! L'ALTRE!!!

      Elimina
    2. Dvid tu també has fet una falta jajajajajaj "rabaixes" o rebaixes.
      Home,et queixes i ho fas malament.

      Elimina
    3. AIXO AIXO NO CRITIQUIS ELS ALTRES
      JOB

      Elimina
    4. Job va amb MAYUSCULA

      Elimina
    5. Hahahaha, quin embolic.. Job cuantes faltes.

      Elimina
    6. un altre que crituica totom critiqua aqui
      Job

      Elimina
    7. perdo es critiqua
      Job

      Elimina
  2. Toni qin tirtell de paraules sa de fer , 1 o el 2

    Elia

    ResponElimina
    Respostes
    1. Elia el 1.Ho va posar a la pisarra... però el Lluis ho va borrar, sort, que jo ho vaig apuntar just abans.

      Elimina
    2. Jo també ho vaig apuntar (a l'hora del menjador) .

      Elimina
    3. A tu i jo vem tenir sort

      Elimina
  3. Una pregunta:
    Amb qui vaig a la taula?
    Porfi m´ho podeu dir.

    ResponElimina
  4. Amb la Laura, soc la Paula

    ResponElimina
  5. Hola sóc la paula, tonoi despres d'un punt sempre va un espai i tu a la i as posat:
    I.lalalalalal......

    ResponElimina
  6. LAS LLETRAS:M,S,U,V I & Z NO EM SURTEN.

    ALGU ME LAS DIU.

    ADEU,AGUS

    P.D.:AYUDEUMA I DAVIT,CORRETGEISMA LES FALTAS

    ARA SI:ADEU

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tens faltes... Que sapigues que David va amb D no amb T.

      Elimina
    2. hahaaha hi han més faltes que un partit de fútbol.

      Elimina
  7. YA ME LAS SE TOTAS,NO CAL QUE ME LAS DEGEU

    ResponElimina
  8. Toni a la portada de Google Crhome surt lo de l'aniversari de Charles dickens dew amivs.
    Mirea.

    ResponElimina
  9. Toni, la pregunta de la S (no compost) no s'entén bé. He pensat en "sol" però no estic segur. Respon si et plau.

    ResponElimina
    Respostes
    1. PERE JOAN LA LLETRA S ES SIMPLE

      Elimina
    2. Qui ets el de dalt? Molt bé ho has dit.No ho podies dir!!!!!!!!
      "Le damos un aplauso y dejamos que se vaya".
      Qui ets?

      Elimina
  10. Ja estic. En alguna paraula m'entravancat,pero com diu que no passem la paraula,jo no l'he passat(t'he fet cas) i he buscat imformació i m'ha ajudat una mica la meva mare. Al final (sense passar ninguna paraula) l'he acabat tot.
    PD: Espero que ho tingui tot bé.
    Adeu.

    ResponElimina
  11. El tortell de paraules dos és molt facilet. Toni, dediquem una pàgina siusplau!!! Estic desesperada i...

    Adéu!!!

    PD:Ahh per cert sóc la...
    Segons alguns de la classe: Sóc l'"enchufada" del Toni.

    Toni, a tu que t'agrada resoldre casos resol aquest. Qui sóc???
    Ara sí, Adéu!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Toni, perquè has canviat la lletra S? És que jo la savia.


      Mar

      Elimina
    2. La resposta és molt fàcil:
      Ets "Fuenteovejuna, señor."
      ¿Y quién es Fuenteovejuna?
      ¡Todo el pueblo, señor!

      (Això és d'una obra de teatre de Lope de Vega. Has d'esperar a secundària per conèixer-lo.)

      A l'aula hi tenim 24 preferits. Hi ha preferits treballadors i preferits que volen ser treballadors.

      Elimina
    3. Que dius Toni, això es el que m'has preguntat al matí ahahah.

      PD:Que vol dir aquest nom tant raro.

      Elimina